על רקע ביטול מתווה הכותל, שהיה אמור לאפשר הקמה של רחבת תפילה מעורבת בדרום הכותל המערבי, ארגון נשות הכותל יערוך היום ב־11:00 מסיבת עיתונאים בהשתתפות יוצאת דופן של ותיקי מלחמת ששת הימים, בהם צנחנים ששחררו את הכותל המערבי.



ד"ר יצחק יפעת, שהתפרסם בעקבות הופעתו בתמונה המיתולוגית של שלושת הצנחנים ויגיע למסיבת העיתונאים, אמר אתמול ל"מעריב־השבוע": "אני בעד שבכל רחבות הכותל יהיה אפשר להתפלל איך שרוצים. אני בעד נשות הכותל ואני מעריך שיגיעו עוד עשרות מהפלוגה שלי". עם זאת, הדגיש יפעת כי "אני לא יכול לדבר בשם כולם, כי אני לא יודע אם כולם בדעתי".



נשות הכותל, צילום: מרק ישראל סלם
נשות הכותל, צילום: מרק ישראל סלם





לדבריו, "כל בן אדם שחפץ להגיע לכותל המערבי רשאי להגיע לשם ולהתפלל על פי דרכו. אי אפשר לחסום אנשים, זה לא הגון. כל בן אדם, אפילו מוסלמי, זה לא משנה לי, שרוצה להגיע לרחבת הכותל, שיבוא ויתפלל, למה לא?".



על פי ארגון נשות הכותל, מדובר במפגש של "שיח לוחמים ולוחמות על עתיד המאבק המשותף לשוויון ולחופש תפילה בכותל, בעקבות ביטול מתווה הכותל".


יו"ר הארגון ענת הופמן הסבירה אתמול כי המועד נבחר דווקא להיום, צום י"ז בתמוז על פי הלוח העברי, שבו על פי המסורת נבקעו חומות ירושלים על ידי הצבא הרומי שלושה שבועות לפני חורבן בית המקדש השני.  



ד"ר יצחק יפעת כיום, צילום: ראובן קסטרו
ד"ר יצחק יפעת כיום, צילום: ראובן קסטרו