"עיריית בית שמש הודיעה על כוונתה לערוך טבח המוני בכלבים!", כך חשפה היום (שלישי) עמותת 'אנונימוס לזכויות בעלי חיים' בפוסט שפרסמה בפייסבוק וגרף תגובות נזעמות רבות. "הטבח צפוי להתבצע בשם חשש לכלבת, אבל אין שום ראיות שהקורבנות שלו באמת נגועים בכלבת, הרבה כלבים בריאים צפויים להיפגע ממנו", נכתב.





"לפני כשנה, משרד החקלאות הודיע כי הוא מפסיק לפזר חיסוני כלבת אורליים לחיות בר. הזהרנו כי התוצאה לכך עלולה להיות ירי המוני בבעלי חיים. 


על ההזנחה של הרשויות משלמים עכשיו בעלי החיים. עיריית בית שמש, שר החקלאות אורי אריאל - עליכם האחריות להתמודד בצורה טובה יותר עם החשש לכלבת! את ההתעללות המיותרת הזו ניתן למנוע", קראו בפוסט.





אתמול כאמור, הודיעה עיריית בית שמש כי בכוונתה להמית כלבים ולירות בהם ברובי ציד במהלך הלילה, זאת לטענתם כחלק מהמאבק של העירייה בתופעת הכלבים המשוטטים. "בעקבות מספר אירועים חמורים שבהם כלבים נטושים ומשוטטים שנהפכו לפראיים תקפו ופצעו תושבי ותושבות העיר עד כדי סכנת חיים, נעתר משרד החקלאות לפניות העירייה והתיר ליחידת הפיצו"ח לירות בכלבים ברובי ציד. התושבים מתבקשים לוודא כפליים שכלביהם לא יצאו לשוטט לבד. הפעילות תתקיים בין השעות 3 לפנות בוקר ועד 7 בבוקר", מסרה העירייה.



ההודעה של העירייה גררה אחריה כצפוי תגובות כועסות של גולשים. "אולי כדאי לשקול לירות ביצורים משולחי רסן אחרים, כאלה שיורקים על ילדות בנות 6 עם חולצה מעל המרפק. איבדתם את זה לגמרי. בושה ותעודת עניות לכם. דוחה ומצער", כתבה אחת הגולשות. "הולכים להחזיר אותנו 29 שנים אחורה. כל אוהבי הכלבים ובעלי החיים מתבקשים להגיע דחוף לבית שמש בשעה 3 לפנות בוקר למנוע מהם לירות בכלבים", כתבה גולשת אחרת בקבוצה סגורה והמליצה גם להביא מצלמות, משרוקיות, תופים ו"כל דבר שיכול לייצר רעש".