הבכיר מאוד לשעבר בצה"ל שעוכב הבוקר (שלישי) לחקירה באזהרה במסגרת בדיקת מעורבותו הפלילית בפרשת הצוללות (תיק 3000) הוא מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, כך הותר לפרסום. כזכור, החקירה מתבצעת לאחר שלפני כיממה עוכבו שישה בני אדם, ביניהם מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - עורך דינו האישי דוד שמרון ונציג המספנה הגרמנית בישראל מיקי גנור.



בתום חקירתו, שוחרר שמרון למעצר בית בן שלושה ימים. מעצרם של גנור ושל תא"ל אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המל"ל לשעבר, הוארך עד ליום חמישי. במהלך הבוקר שמרון הובא לחקירה נוספת במשטרה.



החשודים נחקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש צוללות וספינות במסגרת הפרשה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות.




עו"ד שמרון. נחקר בחשד למעורבותו בפרשה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
עו"ד שמרון. נחקר בחשד למעורבותו בפרשה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90


החשד הוא שחלקם ביצעו את הרכישה, העומדת על סך של 1.5 מיליארד דולר, תוך שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. במשטרה מציינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בעצמו לפי שעה בפרשה.




מיקי גנור. מעצרו הוארך. צילום: פול מוטי קמחי
מיקי גנור. מעצרו הוארך. צילום: פול מוטי קמחי


בהחלטתה להאריך את מעצרו של גנור לאחר שאימצה את בקשת המשטרה, כתבה שופטת בית משפט השלום בראשל"צ, עינת רון, כי "נאסף על ידי גורמי החקירה חומר חקירה רב מאד ורב היקף אך דרכה של המשטרה עוד ארוכה. מדובר במספר פרשות סבוכות ונותרו למשטרה פעולות רבות לבצע בעניינם של מעורבים לא מועטים. חומר הראיות שנאסף עד כה מצביע על החשד הסביר כנגד החשוד".