על רקע חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 1000 (תיק טובות ההנאה) ובתיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס), תקף אותו היום (שלישי) שר הביטחון לשעבר משה "בוגי" יעלון, כשחזה כי יוגש נגדו כתב אישום. בראיון שהעניק לכתבת הרשת CNN, כריסטיאן אמנפור, אמר יעלון כי "יש הרבה חקירות על הפרק כרגע, נתניהו בסופו של דבר יואשם".




כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה תוקף מי ששיתף בעבר פעולה עם נתניהו במסגרת הממשלה את העומד בראשה, כאשר רק לפני כארבעה חודשים טען: "אין לי ספק שנתניהו ושמרון מעורבים בעניין הצוללות. כל עניין כלי השיט והמספנה הוא עניין מזוהם, מעורבים בו אינטרסים שהם לא טובתה של מדינת ישראל". לאחר מכן נשאל מה יקרה אם לא יהיה כתב אישום וענה: "אם לא יהיה כתב אישום, אני אצא למערכה ציבורית ואספר את הכל". 

נתניהו על הצוללת "אח"י רהב". "הוא יועמד לדין", אומר יעלון. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו על הצוללת "אח"י רהב". "הוא יועמד לדין", אומר יעלון. צילום: קובי גדעון, לע"מ


מלבד זאת, יעלון לא מהסס לתקוף את נתניהו גם ביחס להתנהלותו המדינית והפוליטית, כאשר לפני כשלושה חודשים הוא ביקר את האחרון לאחר הצהרות של שרים בממשלת ישראל ביחס לתקיפות שישראל ביצעה, לכאורה, בסוריה. בראיון בגל"צ אמר יעלון כי "אנחנו כבר תקופה ארוכה מנהלים מדיניות מסוימת מול סוריה. למה צריך לדבר על הדברים? אין פה שיקול דעת ואחריות? אין פה רה"מ שדופק על השולחן ומגלה מנהיגות. הוא צריך לסתום לשרים את הפה".

מלבד זאת, הוא אמר באותו ראיון, לאחר העימות שהתרחש בין ההורים השכולים לשרים מהליכוד בוועידת הכנסת במהלך חודש אפריל, כי "מנהיגות היא להחליט מה שנכון ולא מה שפופולרי. נתניהו היה צריך בדיון מול ההורים השכולים לעצור את מה שהיה שם ולא לעשות סקר בציבור בנושא ולפעול בהתאם לדעתו".