מכל מקומות העבודה האפשריים לא היה מצופה דווקא מהוסטל לאנשים עם מוגבלויות לפטר מדריכה לאחר שזו הפכה בעצמה עקבות אירוע בריאותי לאישה עם מוגבלות, אבל כך קרה לא', אישה כבת 50, גרושה, אם לילד ומפרנסת יחידה. א' עבדה במשך שלוש שנים בהוסטל באשדוד שבו מתגוררים אנשים עם מוגבלות שכלית, שמפעילה חברה זכיינית אשר בבעלותה עוד כמה הוסטלים ברחבי הארץ. א' הועסקה במקום כמדריכה שיקומית תמורת שכר זעום של 2,270 שקל. למרות מוגבלות מסוימת בשל ניתוח גב שעברה, היא מעולם לא ביקשה הקלות, ועיקר עבודתה היה במבנה עם מעלית במתחם ההוסטל שהיה אמור להתאים למגבלותיה גם אחרי הניתוח.



במאי 2015 לקתה א' בלבה ועברה ניתוח השתלת קוצב לב. לאחר חצי שנת מחלה, שבמהלכה התחלפה מנהלת ההוסטל במנהל חדש, הגיע הרופא התעסוקתי של קופת החולים יחד איתה אל ההוסטל ותיאר למנהל המקום את הצורך בהתאמות עבור א', שהיתה בטוחה מצדה כי אם תחזור ותוצב בבניין עם המעלית, לא תזדקק להקלות נוספות. אבל המנהל החדש לא הכיר אותה אישית, התעלם מהנחיות הרופא התעסוקתי ואמר לרופא כי בכוונתו להציב אותה בבניין ללא מעלית במתחם שבו גרם מדרגות ארוך מחבר בין הקומות, והדיירים המתגוררים בו עצמאים פחות וזקוקים יותר לעזרת המדריכים.



בתום תקופת המחלה היתה א' מוכנה לשוב לעבודה כרגיל, וזאת למרות ההתעמרות הגלויה של מנהל ההוסטל החדש, אבל בדצמבר 2015 הודיעה לה החברה כי היא מפוטרת לאלתר וזאת בשל, בין היתר, "מגבלות בריאותיות רפואיות שאינן תואמות את צורכי מסגרת ההוסטל" - כך נכתב שחור על גבי לבן, בתוספת בטענות סרק על קושי בעבודת צוות ובקבלת מרות.



בנציבות השוויון לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים, שלקחה על עצמה לייצג את א' בתיק המקומם הזה, מבהירים כי הראיות בתיק מצביעות בבירור כי העניין הרפואי הוא שעמד במרכז סיבות פיטוריה, ולא התפקוד בעבודה. עו"ד סיגלית פורת־גורנשטיין מהנציבות, שמייצגת את א' בתיק, מאשימה את החברה המעסיקה בהפרת הוראות חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות ובפיטורים שלא כדין, שבגינם תובעת א' פיצויים בסך 118 אלף שקל.



בנציבות רואים בתביעה תיק דגל, שנועד לקבוע בפסיקת בתי הדין לעבודה עוד מסמר חשוב בהרתעת מעסיקים מפני הפרת חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות, ואומרים: "פיטורי אדם עם מוגבלות, ודאי אישה מבוגרת שהיא מפרנסת יחידה של קטין, מהווים פגיעה קשה לא רק בכבודה ובפרנסתה אלא גם ביכולתה להשתלב בשוק העבודה במצבה". אברמי טורם, נציב שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אמר ל"מעריב": "אנשים עם מוגבלות נתקלים לא אחת בהפליה בתעסוקה. דווקא בתחום זה, אשר מהווה בסיס להשתלבות של אנשים עם מוגבלות, פעמים רבות מעסיקים מערימים קשיים, יוצרים תנאי עבודה בלתי אפשריים או מפטרים אנשים עם מוגבלות על רקע מוגבלותם. הנציבות פועלת למיגור תופעות קשות אלה".