ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך למסור עדות בפרשת הצוללות, המכונה פרשת 3000 והנחקרת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. כך עולה ממידע שהגיע ל"מעריב־סופהשבוע".



"ככל שהחקירה מסתעפת, עולה הנחיצות לגבות עדות מראש הממשלה, שמקורבו ופרקליטו משמש גם כמתווך בעסקה והיה אחראי לקידומה ולמימושה. חייבים לדעת את עמדתו בנוגע לעסקת הצוללות, נכון למועד החתימה על המסמכים, והאם ידע על מעורבותו של עו"ד דוד שמרון בפרשה. זהו צעד מתבקש והיועץ המשפטי לממשלה יצטרך לאשר את עדותו", אומר גורם המעורה בפרטי החקירה. עם זאת, נודע כי במשטרה טרם העבירו בקשה ליועמ"ש לאישור גביית העדות מנתניהו.



שמרון נחקר בפעם הרביעית



בתוך כך, כשעו"ד שמרון הגיע אתמול בפעם הרביעית למשרדי להב 433 בלוד כדי להשלים את חקירתו, החליטה נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת עינת רון, להאריך בארבעה ימים את מעצרם של אבריאל בר יוסף ומיקי גנור, שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה. אתמול הותר לפרסום כי גם בנות זוגם של גנור ובר יוסף נחקרו במשטרה במשך שעות ארוכות, אולם בסיום החקירה הוחלט לשחררן.



במהלך הדיון בעניינו של גנור, שאל פרקליטו עו"ד נתי שמחוני את נציגת המשטרה אם נגבתה כבר עדות מראש הממשלה, אולם נציגת המשטרה סירבה להתייחס. בהחלטה על הארכת מעצרו של גנור אמרה השופטת רון כי בחומר שנאסף יש משום חשד סביר, שהתחזק עם התפתחות החקירה. השופטת דחתה את הצעת הסנגור לשחרר את גנור למעצר בית.



"כפי שציינתי בהחלטות קודמות לגבי חשוד זה וחשודים אחרים, במהלך חודשי החקירה הרבים נאסף חומר רב־היקף על ידי המשטרה, ועתה בימי המעצר והעיכוב ביצעה המשטרה עשרות פעולות חקירה נוספות בעניינו של חשוד זה ובעניינם של מעורבים אחרים, כך שעל החומר שנאסף נוסף חומר וחלו התפתחויות בחקירה בנושאים רבים".



קודם לכן החליטה השופטת רון להאריך את מעצרו של בר יוסף, בקובעה ששחרורו עלול להוביל לשיבוש החקירה ואי אפשר להסתפק במעצר חלופי. "מעצרו של החשוד הגיע אחרי חקירה של חודשים רבים, שבהם אספה המשטרה חומר חקירה רב. מרבית החומר שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת ומצוי בשלב זה בקלסרי המשטרה בלבד. נאספו ראיות, עדויות ומסמכים בהיקף רב, וכמקובל בחקירות מעין אלה, כשיש יותר ממעורב אחד, חשיפת החומר נעשית על פי החקירה, בהתאם לשיקול הדעת של החוקרים".



אשר להחלטתה על הארכת המעצר, סיכמה השופטת: “בחנתי את כלל החומר שנאסף עד כה, שכאמור הוא רב, מורכב ומסובך, ועוסק בנושאים רבים ובכמה מישורים. בצד זה, בחנתי גם את פעולות החקירה העתידיות, שאינן טכניות בלבד, אלא קשורות לאיסוף ראיות הניתן לשיבוש. על מנת למנוע שיבוש אפשרי של החקירה ובהתחשב בטיב החקירה והחשדות, הרי שלא ניתן להסתפק בחלופה של מעצר בית".



אתמול נחקר בפרשה גם מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, בחשד ששימש צינור להעברת כספים. בתום החקירה הוארך מעצר הבית של מרום ביומיים נוספים.