עוד לא הספקנו להתאושש מעט מגל החום הקודם, וכבר מגיע שרב חדש. על פי התחזית, מהיום ועד יום ראשון צפויים עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב הארץ. במישור החוף צפויים אחוזי לחות גבוהים במיוחד. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רן שימר, מסר כי כבר היום צפויה עלייה של עד שתי מעלות.



בעמק בית שאן ובאילת צפויות 42 מעלות, בטבריה – 41, בבאר שבע – 37, בירושלים – 33 ובאזור החוף – 31, עם אחוזי לחות גבוהים. מחר תהיה עלייה קלה נוספת במידות החום. גל החום צפוי להימשך גם ביום ראשון, ללא שינויים ניכרים במידות החום ובשיעורי הלחות. רק ביום שני נרגיש הקלה מסוימת, אז צפויה ירידה של כשתי מעלות חום.



בגלל החום צופים במשרד החקלאות עלייה במחירי הירקות והוזלה במחירי הפירות, בזכות הבשלה מהירה יותר של אפרסקים, שזיפים, נקטרינות וענבים. החום הכבד פוגע בהבשלת הירקות ולכן מחיריהם צפויים לעלות. כך לדוגמה, הטמפרטורות הגבוהות פוגעות ביכולת הפרחים להתפתח לירק מסחרי. מי שמושפעים ממזג האוויר במיוחד הם מלפפונים ועגבניות. לכן בחודש הקרוב צפוי מחסור בעיקר במלפפונים, בשיעור של כ־20% מכלל הצריכה המקומית. במשרד החקלאות מציינים כי אם החום הקיצוני יימשך, בעוד כחודש יורגש מחסור קל גם בעגבניות.