גורמים בכירים מאוד בירדן התערבו בשעות האחרונות (שישי), על מנת לאפשר את התפילה ״שנאסרת זו הפעם הראשונה ב-48 השנים האחרונות״. בשעות האחרונות מתפרסם האשטאג בקריאה להגיע לתפילה במסגד. ״תגיעו להתפלל במסגד אל-אקצה״, נקראו המוסלמים. ארגון אש״ף קרא ״לכל המוסלמים להגיע בהמוניהם לתפילת יום השישי במסגד אל-אקצה״.



גם המופתי הכללי של ירושלים, שייח׳ מוחמד חוסין, קרא להגיע למחסומים ולרחבות באזור הר הבית כדי לערוך את התפילה. המופתי אמר בהצהרה: "לא קיים על פני האדמה כוח שימנע מהם להגיע לאל-אקצה ולקיים את תפילת יום השישי בו".



כניסתו של המופתי נאסרה על ידי המשטרה. ״זו הפעם הראשונה שהתפילה נאסרת מאז 1967. הלכתי ברגל עד שער האריות, ושוטרי הכיבוש מנעו את כניסתי״, אמר המופתי, ״אנחנו עומדים על זכותנו להגיע למסגד אל-אקצה ולהתפלל בו. מניעת הכיבוש היא פגיעה בזכותנו לתפילה במסגד האסלאמי״.



בינתיים, חמאס בירך על הפיגוע. דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי הפיגוע ״תגובה טבעית לטרור הישראלי ולטומאה שעושים במסגד אל-אקצה״.



אלוף יואב פולי מרדכי, הוציא הודעה המיועדת לקהל המוסלמי, שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק בערבית, אלמונסק: ״שלושה מחבלים ביצעו פעולת טרור נפשעת במתחם הר הבית הקדוש וטימאו אותו. הם נכנסו חמושים וביצעו פיגוע טרור. לפיכך, בזמן הקצר הנתון הזה, כוחות הביטחון הישראלים נוקטים בצעדים לראות כי אין כלי נשק במקום. אנו רוצים לשמור על חופש לפולחן, וכוחות המשטרה בפעולתם ניסו לשמור על כך. זהו פיגוע טרור שאינו מקובל עלינו ואנו מקווים שהעולם הערבי כולו יגנה אותו גינוי ברור ונחרץ. אנו מקווים שחופש הפולחן ישוב במהרה להתקיים״.

כזכור, שלושה מחבלים, שיצאו מתפילה בהר הבית, פתחו בירי הבוקר לעבר שוטרים בשער האריות בירושלים, ופצעו שניים מהם באורח אנוש, שוטר נוסף נפצע באורח קל וחובש מד"א שהגיע למקום לטפל בפצועים נפצע גם הוא באורח קל. כוחות משטרה גדולים היו במקום האירוע ניטרלו שלושת המחבלים. בהוראת מפקד מחוז ירושלים נסגרו שערי הר הבית ושטח הר הבית פונה מאנשים. כמו כן, על המתפללים בהר נאסר לקיים את תפילות יום השישי במתחם.