אחרי עומסי חום כבדים שנרשמו במהלך סוף השבוע, גל החום יתגבר היום (ראשון) ויימשך גם בימים הקרובים, כאשר רק לקראת סוף השבוע תורגש הקלה משמעותית. החזאי התורן בשירות המטאורולוג בבית דגן, שי פרנקל, מסר כי אתמול נמדדו בגלגל בבקעת הירדן ובתמנע שבערבה 44 מעלות, בסדום - 43, בכנרת - 40, בבאר שבע - 38, בירושלים – 34 ובתל אביב – 31, אבל עם שיעור לחות גבוה מאוד שהגיע לכ-65%.



היום כאמור צפויה התחממות נוספת של מעלה עד שתיים, בעיקר באזורים הפנימיים ובהרים וגל החום יגיע לשיאו. במישור החוף ימשיך להיות הביל עם שיעורי לחות גבוהים. פרנקל מסר עוד שמחר עדיין יהיה חם מאוד. בשלישי צפויה ירידה קלה במידות החום, של מעלה עד שתיים וברביעי תימשך המגמה ותחול עוד ירידה קלה. אבל ימשיך להיות חם מהרגיל. רק ביום חמישי צפויה ירידה יותר משמעותית במידות החום ואז נחוש בהקלה.



בגלל החום צופים במשרד החקלאות עלייה במחירי הירקות והוזלה במחירי הפירות, בזכות הבשלה מהירה יותר של אפרסקים, שזיפים, נקטרינות וענבים. החום הכבד פוגע בהבשלת הירקות ולכן מחיריהם צפויים לעלות. כך לדוגמה, הטמפרטורות הגבוהות פוגעות ביכולת הפרחים להתפתח לירק מסחרי. מי שמושפעים ממזג האוויר במיוחד הם מלפפונים ועגבניות. לכן בחודש הקרוב צפוי מחסור בעיקר במלפפונים, בשיעור של כ־20% מכלל הצריכה המקומית. במשרד החקלאות מציינים כי אם החום הקיצוני יימשך, בעוד כחודש יורגש מחסור קל גם בעגבניות.