אירוע הצלת כלב יוצא דופן התרחש לפני מספר ימים באתר בנייה בראש העין, בו גורת כלבים, שנלכדה באתר בנייה חולצה במבצע מורכב על ידי כוח של משטרת ראש העין. האירוע החל כאשר אורלי ראדה, תושבת העיר, טיילה עם הכלב שלה בשעת ערב ליד אתר בנייה בעיר ולפתע שמעה יללות של גורת כלבים במצוקה. הגורה הייתה תקועה בין מבנה לגדר בעומק של לפחות שני מטרים והיה ברור כי נשקפת סכנה לחייה משום שהיא אינה יכולה להיחלץ בכוחות עצמה. 

כאשר הבחינה ראדה במצוקתה של הגורה, היא התקשרה למשטרת ראש העין וביקשה עזרה. "במהירות הבזק הגיעו ניידות משטרה ביחד עם הווטרינר של עיריית ראש העין", סיפרה ראדה. "בהערכת מצב הגיעו למסקנה כי לא ניתן להוציא את הגורה ללא חפירה, וכי כל דקה היא קריטית כדי להציל אותה. התחלתי לדאוג אם יקבלו אישורים ואם בכלל יגיע טרקטור אחרי שמונה בערב ואז פקד דנון אמר לי: 'אל תדאגי מפה אני לא זז עד שאני מוציא אותה'". 
פקד אודי דנון בחילוץ. צילום: אורלי ראדה
 
השוטרים קיבלו החלטה להזמין מיד טרקטור למקום ולאחר שהסתיימה החפירה, ירד השוטר חיים ריינס אל הבור וחילץ ממנו את הגורה. ראדה שנכחה במקום בעת החילוץ החליטה לקחת אליה את הגורה בינתיים עד שתימצא לה משפחה מאמצת. על החילוץ המורכב פיקד פקד אודי דנון.

אורלי ראדה והכלבה שניצלה. צילום: פרטי
אורלי ראדה והכלבה שניצלה. צילום: פרטי




האירוע נחשף הודות לפרוייקט "יצאת צדיק" של מיזם 100, מיזם התנדבותי של אנשי משטרה במדים ובדימוס הפועלים להצלת בעלי חיים במצוקה, אנשי מיזם 100 ציינו לשבח את פקד אודי דנון, קצין המשטרה על כך שהתייחס במלוא הרצינות לקריאה והביא להצלת הכלבה ולשוטר חיים ריינס שירד לבור וחילץ אותה, וכן את פקחי השיטור העירוני של עיריית ראש העין שרון מנצור וזוהר מידני, הווטרינר העירוני יניב שי, שלקח את הגורה לטיפול רפואי לאחר החילוץ, רות מהמוקד העירוני, נתי לוי נהג הטרקטור שהוזעק למקום וכמובן את אורלי ראדה עצמה. כולם זכו להוקרה במסגרת פרוייקט "יצאת צדיק" של המיזם. 
"את קצין המשטרה, פקד אודי דנון, אנחנו מכירים במשך שנים עוד מלפני הקמת מיזם 100" מספר שלומי צ'צ'קס, מנהל המיזם. "בכל תפקיד שמילא בתחנת משטרת פ"ת, שבה הכרנו אותו לראשונה, אין שוטר וקצין שלא העריצו אותו. וכעת, כשקיבלנו במקרה מהמודיעה את שמות השוטרים שטיפלו בקריאה,  לא הופתענו כשראינו את אודי דנון בראש הרשימה. קצין וג'נטלמן אמיתי". 

בנוסף להיותו של מיזם 100 מוקד פניות ארצי למקרי התעללות, הזנחה וגניבות בעלי חיים, שפועל באמצעות דף פייסבוק ייעודי בשיתוף פעולה עם המשטרה, הקימו צוותי המיזם גם מדור ייחודי בשם "יצאת צדיק".במסגרת המדור, תושבים מדווחים על שוטרים שהצילו בעלי חיים ואלה זוכים בתמורה לתעודות הוקרה שמועברות לפיקוד המשטרה. המדור נועד לא רק כדי לתת במה לשוטרים ראויים שהצילו בע"ח, אלא כצעד נוסף לחיזוק הגשר שיצרו "מיזם 100" בין הציבור למשטרה למען בעלי החיים.
 
תעודת ההוקרה של "מיזם 100" לפקד דנון. צילום: באדיבות המשטרה
תעודת ההוקרה של "מיזם 100" לפקד דנון. צילום: באדיבות המשטרה