הפיגוע בירושלים והערכות המצב שמתקיימות מאז, יצרו קרעים ראשונים בין השב"כ לבין המשטרה, וזאת לאחר שחיצי ביקורת הופנו כלפי המשטרה, בכל הקשור למחדל של הימצאות אמצעי לחימה בשטח הר הבית, מה שמצביע על העובדה שכלי נשק אלו הוסלקו במתחם, מבלי שהמידע האמור עבר למשטרה, ולכן לא טופל על ידיה לפני פתיחת ההר ביום שישי האחרון.



גורמים המעורבים בפרטים מציינים כי מדובר בסוגיה רגישה ביותר: "ברור שיש כאן סוג של בריחה מאחריות, והמשטרה סובלת מזה". גורמים במשטרה מציינים: "אנחנו לא נכנסים לתוך הנושא הזה, וכרגע מרבית הפרטים יוצאים מלשכת ראש הממשלה והשב"כ". 



כזכור, שלושה מחבלים, שיצאו מתפילה בהר הבית, פתחו בירי ביום שישי האחרון לעבר שוטרים בשער האריות בירושלים, והרגו שניים מהם. הנרצחים בפיגוע, רס״מ האיל סתאוי ז״ל, בן ה-30, תושב מג׳אר,  שירת במשמר הגבול בשירותו הסדיר והתגייס בשנת 2012 לשירות קבע כשוטר סיור ביחידת הר הבית במרחב דוד של מחוז ירושלים, שם שירת עד נפילתו.



האיל ז״ל, הותיר אחריו אשה (ארין) וילד בן שלושה שבועות, הורים, ושלושה אחים. נרצח נוסף בפיגוע הוא רס״מ כמיל שנאן ז״ל, 22, תושב כפר חורפיש. הוא שירת מאז גיוסו לשירות קבע במשטרה לפני כשבעה חודשים, כשוטר סיור ביחידת הר בית במרחב דוד של מחוז ירושלים. כמיל ז״ל, הותיר אחריו הורים, אח אחד ושלוש אחיות.



המחבל מבנימין ביצע את הפיגוע כזעם על משפחתו

בתוך כך, התיר היום (ראשון) השב"כ לפרסם כי מבצע פיגועי הירי באיזור עטרת ונבי צאלח בסופ"ש האחרון, עמאר אחמד לטפי חליל, בן 34, תושב כפר עין, היה בעברו פעיל במנגנוני הביטחון הפלסטינים, ובשנים האחרונות החל גם לשמש כסוחר באמצעי לחימה. הוא ביצע את שני הפיגועים יחד עם ארוסתו רואן עמבר וזאת בעקבות העובדה שמשפחותיהם לא קיבלו את אירוסיהם.



חליל חוסל במהלך ניסיון מעצרו, לאחר שניסה לפגוע בכוחות הביטחון, לאחר שפתח באש. רואן, ארוסתו של המפגע שהשתתפה בפיגועים, הסגירה עצמה למנגנוני הביטחון הפלסטינים והיא עצורה בידיהם.



מהשב"כ נמסר בתגובה כי: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה ארוך שנים המהווה מכפיל כוח במלחמה בטרור. בין הארגונים מתקיים שיח שוטף, מתואם ומקצועי והדיווח על ביקורת כביכול או חילופי האשמות, מופרך, משולל כל יסוד ואינו מייצג את המציאות. שני הארגונים ימשיכו במערכת היחסים המצויינת וההדוקה, כדי לתת מענה בטחוני מיטבי לאזרחי ישראל".