אחת הפרשות המזעזעות של התקופה האחרונה נחשפה אמש, כאשר המשטרה הודיעה על מעצרו של אב, שחשוד כי סחר בתמונות פדופיליות של בתו. על פי החשד, מדובר על יותר מאשר הפצת תמונות, אלא גם התעללות שכללה פגיעה גופנית וצילום חומרים. אורי שדה, מנהל התיק בסייבר 433 התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל, וסיפר על המקרה וגם על הדרך שבה פועלים פדופילים.



תחילה סיפר איך הגיעו אל החשוד הספציפי: "עבודה מודיעינית יסודית הובילה אותנו אל החשוד הזה. מטבע הדברים אי אפשר יהיה עדיין לספר את הכל כיוון שאנחנו בעיצומה של החקירה הגלויה, שהחלה רק לפני מספר ימים. הגענו אליו דרך פעילות שלו עצמו אל מול פדופילים אחרים, איתם סחר בתמונות. יש פה במקרה הזה אלמנטים רבים שאנחנו רואים בתיקים מהסוג הזה, החזקה של תמונות והפצה, וכאן הדברים מתקדמים גם כנראה לייצור חומרים שכאלו, שכללו גם פגיעה פיזית, לא רק במרחב הווירטואלי. פעמים רבות אנחנו רואים פגיעה של פדופילים בלי לעזוב את הבית, או בלי לעזוב את המסך, אבל פה יש גם צעד אחד קדימה. החשד הוא שזה בסביבה הקרובה".



"הכמות הגדולה של העבריינים הם כאלו ברף של צריכת התכנים האלה ברשת, או הפצה של תכנים, אבל יש לא מעט שפוגעים פיזית. ניתן לייצר חומרים כאלה גם כשאתה יושב מול המסך ומתנהל מול קטינים. כשאתה גורם להם לבצע מעשים ומתעד פגיעה מינית בקטין. הדבר הזה נפוץ, יש לא מעט. יש מדרון חלקלק, אתה משתף פעולה עם אחרים, פוגש אחרים, בפורומים, מחליף איתם קבצים, מעודד אותם שישלחו דברים חדשים, רוצה שגם לך יהיו דברים חדשים שתוכל לשתף, וליצור מצב שאתה מצליח למצב את עצמך בקהילת הפדופיליים, ומייצר חומרים אותנטיים פשוט תמורה כספית או תמורת תמונות אחרות.



כמה חולה יכול להיות אדם כדי להגיע לקהילה הזאת, ולצלם את הבת שלו?


"הדבר שזה מפתיע פעם אחר פעם, וחשוב שהציבור יבין, שהאנשים האלה מנהלים חיים נורמטיביים לחלוטין, עם משפחה, ילדים, ונשים. אין להם קרניים ויכול להיות שאתה אפילו יושב איתם בבית קפה ומדבר איתם. הם מנהלים חיים כפולים, ומצליחים לעשות את זה, כשהמערכת מסייעת לזה. הם עובדים גם דרך הדארק נט, אבל הרוב הגדול עובדים ברשת הפתוחה".



"אני לא אכנס למה בדיוק הוא עשה, אבל בהחלט אנחנו יודעים שבדרך כלל בנות הזוג לא רואות את מה שהוא עושה. המבוגר טורח להסתיר את זה. אבל גם כשבן הזוג הוא יופי של אבא, יש לו את העולם, הווירטואלי. הם יכולים לגדל את ילדיהם באהבה גדולה, ובו בזמן להרוס את חייהם של ילדים אחרים. על העונש הצפוי אמר: "כשמדובר בהחזקה ובהפצה העונש עומד על בין 1-3 שנים, ושבע שנים במקרה הזה, כי העבירה עברה מצריכה לייצור של חומרים חדשים. חלק מישהו אוסף, הוא מעודד את התעשייה. האנשים האלה מסתובבים בינינו, מגדלים את ילדיהם".