לאחר הדיווחים על כך שמיקי גנור, אחד מהחשודים המרכזיים במעורבות בתיק 3000, יהפוך לעד מדינה בפרשה, נחשף הערב (שני) בערוץ 2 כי גנור מודה למעשה לראשונה כי הייתה שחיתות בפרשה. הוא בדרך לקבל מעמד של עד מדינה ועונש מופחת, כשלא ברור עדיין את מי הוא יפליל, והאם הדבר יסבך גם מי בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו, או אולי אף את ראש הממשלה בעצמו.  

בתוך כך, על פי הדיווח, חקירה לילית נפתחה נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, בעקבות פרטי ההסכם שעומד להיחתם עם מיקי גנור. במקרה של גנור הוא התחייב לספק שמות חדשים שטרם הוזכרו. יש לו תביעה כספית נגד המספנה ואם הוא לא לעד מדינה אין סיכוי לתביעה הזו. עוד שמחוני שעזב אותו מעולם לא ייצג עדי מדינה, כאשר הוא חזר לעו"ד אלי זוהר שייצג את שמרון.

לא צפוי להיחקר. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
לא צפוי להיחקר. נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
על פי הדיווח, ראש הממשלה כנראה לא יסתבך בסיפור. כעת, לאחר שעיקר העדות של מיקי גנור ידוע, אומר גורם בכיר המעורה בחקירה כי "נתניהו אינו חשוד בפרשה". 

אמש בסביבות 20:30 היועץ המשפטי לממשלה הגיעה למשרדי להב 433 בלוד כדי לקבל עדכונים אחרונים על המהלך היוצא דופן הזה - פעם ראשונה שבה החשוד העיקרי בפרשה מודה כי עסקת הצוללות וכלי השיט היא מושחתת. עד כה כל הגורמים הכחישו זאת. העדות של עד מדינה היא ארוכה ובעלת פרטים רבים ולזמן עדים לחקירות נוספות ולקיים עימותים בינו לבין החשודים.