ראש אגף החקירות לשעבר, ניצב בדימוס משה מזרחי, התראיין הבוקר (רביעי) ל-103FM בנושא ההתפתחויות החדשות בפרשת הצוללות שממשיכה להסעיר את המדינה. על המשא ומתן בין הפרקליטות לגנור במטרה להפוך את גנור לעד מדינה אמר: "הצדדים מתדיינים על שני דברים. הראשון הוא מהות החומר שגנור אמור לתת לגורם המשטרתי ומולו התעריף בהתאמה לסוג החומר ורמת החומרה שלו שהיא בקורלציה לענישה".



"צריך לזכור שגנור הוא הגורם המרכזי פה, הוא הגורם המשחד והמשחית ולכן קצת קשה ללכת לקראת אדם כזה אלא אם יש לו 'פצצות דרמטיות' שיאפשרו לתת לו הטבה של סגירת תיק לדוגמא. צריכה להיות דרמה כבירה בכדי שזה יקרה. אני מניח שהוא יכול להרחיב את התמונה. אני מאד מקווה שהמשא ומתן עמו לא נועד אך ורק בכדי לחזק את החשדות שכרגע קיימים נגד השניים שמסומנים בקבלת שוחד שהם בעלי תפקיד ציבורי - האלוף צ'ייני וממלא מקום ראש המועצה של ביטחון לאומי, שהם שני תפקידים דרמטיים בפני עצמם. גנור היה צריך להיות עם 'הגב אל הקיר' מבחינת החומר המשטרתי כדי להתניע את המהלך שאותו הוא עושה כרגע ואולי כבר עשה", הוסיף.




כנשאל איך יודעת המשטרה שגנור אינו מטעה בחומר שהוא עתיד למסור השיב: "בתהליך הזה ניתנת הבטחה שלטונית לעד הפוטנציאלי החשוד שכל החומר שהוא ימסור, עד שלב החתימה, גם אם אינו נחתם, אינו יכול לשמש נגדו לעולם". ניסים משעל הוסיף: "גם אם החוקרים לא ישתמשו בחומר באופן רשמי הוא יאיר להם נורות אדומות". על כך ענה לו מזרחי: "נכון, אבל לא עושים שימוש בחומר הזה. מרגע שהייתה חציית קו היה גם ויכוח על המחיר בהתאם לטיב החומר. אני מניח שיש פה גם אינטרס ציבורי, אם יש חלילה קצינים נוספים בשירות פעיל ופוליטיקאים שעלולים להיות מעורבים בנושא, זו דרמה גדולה ששווה לשלם עליה את המחיר בכדי לנקות לגמרי את העשבים השוטים במערכת".




"הגורם המשחית", מיקי גנור בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
"הגורם המשחית", מיקי גנור בהארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני




"סיפור חריף שלא היה כמותו"




כנשאל מה הפרסומים על נחקר שהופך לעד מדינה עושים לנחקרים הנוספים בפרשה השיב ראש אגף החקירות לשעבר: "זה מטלטל את הספינה. גם בקרב חשודים מרכזיים אחרים. אם אני הייתי בחקירות כאלו, היו לי צינורות פיקוח סביב מעורבים מרכזיים בכדי לדעת מה עושה הטלטלה מסביבי. זו טלטלה מאד כבדה. זה כמובן גם סוג של תמריץ לעוד אנשים שיכולים לומר 'אם המרכזי הזה, המשחד, הולך ועושה עסקה אז גם לי יש משהו למכור'. זה מאד מדרבן ולפעמים מאפשר להרחבת המעגל אך אינני יודע כמה זה נחוץ במקרה זה בו יש כבר חמישה חשודים, אלא אם מדובר בדרגים מאד בכירים".



על חומרת המעשים שעולים בפרשה טען הניצב בדימוס: "מדובר בחומרה של הדברים. צוללות אזרחיות, שהן נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל, אשר נשלחה בהם יד". "זה תמיד היה מחוץ לתחום", אמר לו משעל ומזרחי הוסיף: "נכון, תמיד אמרתי שלשחיתות יש השלכה על הביטחון הלאומי. זהו באמת סיפור חריף שלא היה כמותו שנוגע במערכת העצבים הכי רגישה של מדינת ישראל".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן