השבוע נערך טקס האזכרה השנתי לשמונת חללי רכבת ישראל שנהרגו במלחמת לבנון השנייה. בטקס הודיע מנכ"ל הרכבת שחר איילון למשפחות השכולות כי שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט להעניק ליקיריהם אות מערכה, והם יהיו האזרחים הראשונים שהאות יימסר להם. זאת בעקבות חוק חדש שיזם ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני).



כזכור, במלחמת לבנון השנייה נפל טיל במוסך הרכבת. זה קרה ב־16 ביולי 2006. שמונה עובדים - נסים אלהרר, שמואל בן שמעון, עשהאל דמתי, רפי חזן, שלומי מנסורה, דוד פלדמן, דניס לפידוס וראובן לוי - נהרגו, ואחרים נפצעו.



"זה לא מרגש אותי בכלל. זה כלום", אמרה אתמול נאוה, אמו של שלומי מנסורה. לדבריה, "הבן שלי לא נהרג בפעולות איבה. הבן שלי נהרג במלחמה. אזרח שנקרא לעבוד בזמן מלחמה הוא חלל מלחמה ולא נפגע פעולות איבה".



שלומי מנסורה



נאוה הכועסת הוסיפה: "הבן שלי נהרג כי הוא היה מסור, אבל אף אחד לא מתייחס אלינו. הביטוח הלאומי מתייחס אלינו כמו אל קבצנים. למה? הכריחו את הבן שלי להגיע באותו יום לעבודה. למקום שהיה עם גג פח, בלי שום הגנה. ערב לפני, חיפה הייתה מטווחת וכולם ידעו שטילים ייפלו במפרץ".



עוד הוסיפה מנסורה: "אמרו להם 'תבואו לעבודה, אתם חייבים'. אני חושבת שזה לסתום לנו את הפה. הבן שלי עכשיו יקבל איזו תעודה שהוא נפל במלחמה. אז ייתנו לנו תעודה, נוכל לתלות אותה על הקיר ולשבת להתפלל. אני לא יודעת מה התעודה הזו אומרת. אני רוצה שיכריזו עליו כעל חלל שנפל במלחמה. לא חלל צה"ל, אבל לא נפגע פעולות איבה".