פיגוע דקירה קשה בחלמיש: שלושה ישראלים נרצחו הערב (שישי) לאחר שמחבל חדר לביתם ופצע אותם בדקירות סכין. הנרצחים הם סב המשפחה, כבן 70 ובנו וביתו בני ה-30. אשתו של הסב, בת 68, פונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים. מסוק צבאי הוזנק למקום. ידוע כי המחבל נורה ונוטרל, והוא ככל הנראה נמצא בידי כוחות צה"ל.



על פי דיווחים, המחבל הוא עמר אלעבד, בן 20 מכפר כובר הסמוך. זמן קצר לפני הפיגוע פרסם סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב כי "אין חיים אחרי מה שרואים במסגד אל-אקצא ורצח הנשים והצעירים. אני יודע שלא אחזור, אני בדרך לגן עדן". הוא חדר הערב לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת. כעשרה אנשים התארחו בסלון המשפחה - שלושה מהם כאמור מצאו את מותם בטרגדיה הקשה. שכן ששמע את האירוע הגיע עם נשק וירה במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לירושלים, שאר שוהי הבית לא נפגעו.



אמבולנס בזירה בחלמיש. צילום: TPS



כונן מד"א, אהוד אמיתון, אשר טיפל בפצועים סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשנכנסנו לבית ראינו 4 פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. 3 מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך שימוש בתרופות. פצועה נוספת כבת 60 שהייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח כשמצבה בינוני-קשה".



היום היה יום מתוח במשטרה ובצה"ל, עם מחאה פלסטינית עממית נרחבת בעקבות הסדרי הביטחון החדשים בהר הבית, במהלכן נהרגו שלושה צעירים בירושלים. במערכת הביטחון מציינים כי היה חשש מפיגוע שכזה. האבטחה סביב יישובים נוספים באיו"ש תוגברה. הרמטכ״ל, רא״ל גדי איזנקוט, קיים לפני שעה קלה הערכת מצב בעקבות האירוע  בהשתתפות סגן הרמטכ״ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ראש אמ״ן, אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוחלט על תגבור הכוחות באזור.