ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לפיגוע שאירע ביישוב חלמיש, בו נרצחו שלושה בני משפחה אחת במהלך חגיגת הולדת נכדם והגדיר את המחבל כ"חיית טרף מוסתת שנאה". בנוסף לכך, הביע ראש הממשלה הביע צער עמוק ושלח תנחומיו. "זוהי פעולת טרור שביצעה חיית אדם, מוסתת בשנאה תהומית", אמר נתניהו, והוסיף כי "כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם על מנת לשמור על הביטחון, וינקטו את כל האמצעים הדרושים לשם כך".



נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס גם הוא לפיגוע, שלח תנחומיו למשפחה ותקף את הגורמים באזור שלא גינו את הפיגוע. "בשעות קשות אלו ליבנו יוצא אל המשפחה האבלה בחלמיש ואל בית חלמיש כולו, לאחר האובדן הבלתי נתפס שחוו אמש. התמונות הקשות והמחשבות על הילדים הנמלטים אל מחסה, ומתמודדים כעת עם בשורה איומה, שוברות את הלב".



"אנו מאמצים את בני המשפחה ללבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת ושל חייל צה"ל, אשר שם קץ למסע הרצח האיום. אני נושא תפילה להחלמתה של הפצועה ומחזק את ידי צה"ל, וזרועות הביטחון כולן, העושים במלאכת ביטחוננו כל העת וביתר שאת ביממה האחרונה. חובת העולם כולו, חובת ההנהגה באשר היא באזור ובעולם, להוקיע את הטרור וההסתה ולשתף פעולה עם מדינת ישראל במלחמה נגדם. מי שאינו מוקיע טרור, משתף איתו פעולה ונותן יד לדרדור האזור כולו למלחמת דמים מיותרת שאיש אינו חפץ בה".



"זה לא רצח ולא טבח - זאת שחיטה"



שרת המשפטים איילת שקד האשימה את ההסתה בפיגוע, ואמרה כי: "פחות מ-24 שעות לאחר שנולד נכדו, נרצח סבא טרי ונרגש ואיתו שניים מילדיו. רצח שקטע את השמחה הנפלאה ואת חגיגת החיים. אין מילים לתאר את המעשה הנתעב והזוועה שהתרחשה אתמול בחלמיש. טבח של משפחה בידי חיית אדם שטוף שנאה. הרצח המתועב והנורא בחלמיש לא התרחש בגלל מגנומטר ושלא יספרו לכם אחרת. אני לא זוכרת מגנומטרים בהר הבית כשמשפחת פוגל מאיתמר נטבחה. הוא התרחש בעקבות הסתה משולחת רסן שלא נעצרת על ידי מנהיגים. בעקבות שנאה שנלמדת במוסדות החינוך ובבתים. לבי עם משפחת האבלים בחלמיש. שלא תדעו עוד צער. עצובים וכואבים באבדנכם".



שר האוצר משה כחלון אמר: "שבת קשה. רצח מזעזע שכולו תוצאה ישירה של הסתה קיצונית ומסוכנת. מי שמסית לטרור, מפיץ שקרים, וקורא להקצנה דתית - נושא באחריות על הרצח המחריד הזה, ודם המשפחה גם על ידיו. נמצה את הדין בחומרה עם כל האחראים לפיגוע הזה. אין לנו טיפת סבלנות כלפי רוצחים, ולא תהיה טיפת סבלנות כלפי מי שתומך בטרור ומעודד רצח של ישראלים חפים מפשע. ליבנו עם המשפחה שנרצחה ערב שבת קודש. נמשיך לחזק את חיילי צה״ל, המשטרה וכוחות הביטחון שעושים לילות כימים לשמירה על ביטחוננו".

שרת התרבות, מירי רגב, שהגיעה ליישוב בצאת שבת הוסיפה: "אירוע קשה בו נשחטו יהודים בערב שבת. המאכלים עדיין על הפלטה והמראות קשים של איסוף דם מהרצפה. דם של בני משפחה שביקשו לחגוג את הולדת הנכד. זה לא רצח ולא טבח - זו שחיטה", והוסיפה כי "ההסברים הנשמעים על ידי גורמים שונים, לרבות גורמים ביטחוניים, כאילו יש קשר למגנומטר הם מופרכים. הטרור המוסלמי לא צריך הסברים ותירוצים. הוא נלחם בציונות מראשית קיומה. המגנומטר לא צריך לזוז מילימטר ממקומו".

 

ניידת בזירת הפיגוע בחלמיש
ניידת בזירת הפיגוע בחלמיש





"ניסיון להבריח אותנו, אבל היישוב חזק"



ביישוב עצמו נרשם אבל כבד על האובדן, ובמזכירות היישוב טענו כי הפיגוע הוא המשך המאמצים לנסות ולהבריח את תושבי חלמיש מבתיהם. "שבת קשה עברה על היישוב חלמיש", אמר ויקטר וקנין מדוברות היישוב. "לקראת השעה תשע וחצי חדר מחבל רוצח ליישוב וחיפש קורבנות. הקורבנות שהוא מצא היו משפחה, שהתארגנה לקראת אירוע משפחתי לרגל הולדת נכדם וביקשו מהיישוב להגיע להרמת כוסית. המחבל זיהה את התזוזה בבית, נכנס לבית - וטבח בשלושה מבני הבית ופצע אחת".



"אנחנו עדיין לא יכולים למסור את שמות בני מהשפחה ולא יכולים לספר על המשפחה כי עדיין לא כולם יודעים", הסביר ועקנין, והוסיף כי "היישוב הזה הוא יישוב חזק לפני שבעה חודשים היה פה פיגוע של שריפה ושבעה בתים נשרפו. המשפחות הללו בונות שוב את ביתם. הטבח הוא ניסיון להפחיד ולגרש אותנו,אבל היישוב חזק, במהלך השבת התכנסנו, חיזקנו את האנשים וכך יהיה גם בהמשך".