עימותים בשער האריות: לפי המשטרה, כמה עשרות פלסטינים הגיעו לשער האריות שבירושלים והחלו בהפרת סדר במקום. יש לציין כי לפי דיווחים פלסטיניים מסוימים במקום היו מוחים רבים בהרבה, עד אלפים. הם פוזרו על ידי שוטרים של מג"ב, בין היתר על ידי שימוש ברימוני הלם. במשטרה מציינים כי כרגע שקט במקום, והאירועים היום בגזרה היו מידתיים ובודדים.



המתיחות במשבר סביב הצבת המגנומטרים נמשכת היום בשטח. בצה"ל תגברו כוחות ברחבי יהודה ושומרון לאחר הפיגוע הקשה בחלמיש, בו נרצחו שלושה אנשים. המחאה העממית נגד הסדרי הביטחון החדשים מתרחבת באוכלוסייה הפלסטינית. דיווחים ערביים טוענים כי בבית לחם, למשל, הציבו היום אזרחים "מגנומטרים" דמי - והעלו אותם באש. 



תמונה שהפלסטינים מפיצים - "מגנומטרים" מוצתים. צילום: התקשורת הערבית


למתיחות תורמת החלטתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על הקפאת היחסים עם ישראל. מחמוד עבאס טען היום כי ההחלטה כוללת גם את התיאום הביטחוני מול ישראל, ואמר: "הודענו על עמדה חד משמעית, בעיקר בעניין התיאום הביטחוני. ההחלטה הזו לא קלה בכלל, אך על הישראלים לדעת שהם בסופו של דבר מי שיפסידו, כי אנחנו עושים הרבה להגנה על הביטחון שלהם ושלנו", אמר אבו מאזן. "אנחנו משוכנעים שיש להילחם בטרור בכל מקום, אך יש להסיר את המגנומטרים".