פיגוע הדקירה בפ"ת:אזרח ישראלי כבן 40 נדקר היום (שני) על ידי צעיר ערבי בגבו וצווארו, הוא נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לבית החולים בלינסון בעיר כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב, עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ולקחו את החשוד לתחנת המשטרה.



שלומי מדר, שעבד באותה השעה בפיצרייה, התעשת מהר מאוד לאחר שהבין שמדובר בפיגוע, וסיפר על השניות הקריטיות: "יצאה סיטואציה ששמעתי צעקות, הוא ניסה גם להיכנס אליי לפיצה עם הסכין, ניסה לדקור פעמיים-שלוש".



מדר המשיך ותיאר: "נתתי לו מכות עם המגש של הפיצה בראש, ואז הוא עזב הכל והתחיל לברוח. לפני כן עמדתי בפנים. בלמתי אותו, והוא עוד ניסה לדקור, יש סימנים על הדלפק, הספקתי לברוח והוא לא פגע בידיים שלי".



מנשה דעבול, בעל שווארמה אורלוב ברחוב בר כוכבא בתחנה המרכזית בעיר סיפר על האירוע: "הייתי בתוך החנות עם אשתי, נכנס נהג אגד, מיד נכנס למקום ערבי והזמין שווארמה, תוך כדי הכנת המנה הוא שלף סכין ודקר את נהג האגד". 



הפיגוע בפתח תקווה. צילום: מד"א



בעל השווארמה המשיך: "אשתי ניצלה בנס. לא מבין את המראה שראיתי מול העיניים כשהחליקה על הקרקע והמחבל עומד עם הסכין מעל גופה.


למרבה המזל תושייתו של בעל הפיצרייה שהדף את המחבל עם קרש הפיצה הלם בו בראשו וגרם לו להימלט מהמקום היא הצליחה לברוח והיא חזרה. מבחינתי הכל טוב כרגע".



מחקירה ראשונית, עלה שהמחבל זיהה בתחנה המרכזית בפתח תקווה את בעל המקום מנשה דעבול ורעייתו שושנה ונהג אגד. המחבל, באמתלה של לקוח נכנס הזמין שווארמה ותוך כדי שטיפלו בו שלף סכין ודקר את נהג אגד מספר דקירות וניסה לדקור את בעלת המקום. היא נמלטה לפיצה נפוליטה מרחק של שתי חנויות המחבל דלק בעקבותיה וניסה לדקור את בעל הפיצה. הוא נעץ את הסכין בדלפק הקבלה במקום. שושנה החליקה, קמה, התעשתה ונמלטה לצד הדרך.



דעבול, שעמד מול המפגע במרחק הדלפק, לקח את משטח ההכנה של הפיצה והדף את המחבל. המחבל נפגע בראשו ונמלט. למקום הגיעו ראש עיריית פ"ת והקב"ט העירוני וכוחות גדולים מהמשטרה והשב"כ. ההערכות הגוברות הן כי מדובר בפיגוע חבלני.



ז'קלין טאקו תושבת פתח תקווה שהייתה עדה לפיגוע אמרה לאחר מכן: "ישבתי במקום לאכול במסעדה וראיתי אותו דוקר. עזבתי הכל וברחתי".