עד המדינה בפרשת הצוללות מתחיל לתת תוצרת. גורם המעורה בחקירה אמר ל"מעריב אונליין" כי מיקי גנור, שחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, טוען כי עורך דין דוד שמרון לא היה רק עורך דינו, שייצג אותו בעסקה מול התאגיד הגרמני, אלא שותפו לכל דבר ועניין. על פי אותו מידע, עד המדינה אף הרחיב את היריעה וחשף בפני החוקרים כי שמרון הוא שותפו העסקי במספר חברות נוספות, שחלקן עבדו מול נציגים במדינה ובמסגרת זאת לכאורה בעת שישב בפורומים עם מקבלי ההחלטות לא חשף בפניהם לכאורה כי הוא שותף בחברות שדנו בין היתר בעניינן. 



לדברי הגורם, גנור פירט בפני החוקרים את רשימת החברות בהן קיימת שותפות על כל המשתמע ממנה בינו לבין עו"ד שמרון. חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית צפויים לעכב לחקירה את שמרון מיד עם שובו ארצה מחו"ל.



הולך ומסתבך? דוד שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הולך ומסתבך? דוד שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



גורמים המעורים בפרטים סבורים שעדותו של גנור, בעיקר בימים האחרונים, מובילה להסתעפויות מהותיות ונוספות בחקירה, וההערכה כעת כי היא תימשך חודשים ארוכים ובהיקפים עצומים. "יש לו ביד חומר נפץ והוא משחרר אותו לידיים של החוקרים, מה שמוביל לתתי פרשיות ולפרשיות גדולות ומשמעותיות שאמורות להיחקר, וזה לא עניין של מה בכך", אמר הגורם. "יהיו פה לא מעט גורמים בכירים שיצטרכו למסור עדות ואחרים שייחקרו באזהרה, ואם בסופו של דבר הראיות שהוא מציג יוכחו כאמיתיות, ללא ספק זאת עשויה להיות פרשת השחיתות הגדולה במדינה".



גנור חושף במהלך עדותו גם פרטים מפלילים, לכאורה, נגד המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, ששוחרר היום למעצר בית בן שבועיים. במשטרה ימשיכו לגבות את עדותו המפורטת של גנור במהלך עשרת הימים הקרובים, ולאחריהם יזמנו לחקירה את אותם מעורבים ששוחררו בתנאים מגבילים ואשר הראיות נגדם התחזקו לכאורה.



עו"ד עמית חדד, שותף במשרדו של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, פרקליטו של עו"ד דוד שמרון, אמר כי "עו"ד שמרון פעל ופועל כעורך דין וכל פעולותיו נעשו בהתאם לדין". עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אבריאל בר יוסף הגיב: "למרשי לא הציגו שום דבר חדש בחקירה ומכאן שאין לנו מושג מהטענות המועלות על ידכם".