לקראת הדיון המחודש בנושא אימוץ ילדים על ידי בני זוג מאותו מין, קוראים רבנים רבים לשרת המשפטים איילת שקד שלא לשנות את עמדתה בעניין מדיניות האימוץ של זוגות חד מיניים. הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת התראיין הבוקר (רביעי) בנושא ושיגר אמירות חריפות כלפי ציבור הלהט"ב


אליהו אמר: "התורה שניתנה לפני אלפי שנים ועדיין מאוד רלוונטית חושבת שהתופעה של הומוסקסואליות היא לא ראויה. האם טובת הילד באמת עומדת לנגד העיניים?"

"גם מי שגדל במשפחה חד הורית חיים עם חוסר. כשבונים משפחה שיש בה רק שני אבות או שתי אימהות אתה חותך חצי מעולם הרגשות של הילד.

הומואים יכולים לעבור טיפולי חיזוק, מה שאתם קוראים טיפולי המרה".



איך פותרים?
 
"עוזרים לו לחזור למצב הבריא שלו".

איך זה אפשרי?
 
"אני מכיר עשרות מהם שעוברים טיפולים שמחזירים אותם לשפיות ולנורמליות". אליהו הוסיף ואמר כי זוגות חד מיניים לא יכולים לספק לילד את העולם הרגשי לו הוא זקוק. "ילד שמאומץ על ידי משפחה להט"בית חצי ממה שהוא זכאי לו - את הנשיות של האמא או הגבריות של האבא. הסיפור של אמיר פרישר גוטמן הוא כואב, אבל בגלל זה להפוך את הדבר לחיובי?

מוקדם יותר אמר אליהו בראיון לגל"צ: "לרוב הבריא בעם יש גם אמירה. הרוב הבריא זה משפחה שיש בה בעל האישה ויש זוגיות כמו שהיה נהוג במשך אלפי שנים ולא דבר שלא מביא שמחה וילדים. זה לא דבר שצריך להיקרא גאה", והוסיף: "המילה חולה זה מעודן לדבר הזה. זה אנשים שצריכים טיפול. אני שואב את האמירה מערכי יהדות של אלפי שנים של עולם בריא שהבין שצריך טיפול ולא צריך לקבל לגיטמציה. זה לא דבר שצריך לקבל לגיטימציה. כחברה צריכים לבוא ולומר שאנו מחנכים למצב של משפחה נורמלית של בעל ואישה שיכולים לייצר אהבה ולהביא ילדים לעולם.

הרב הראשי של צפת ציין בנוסף כי "כשאלוקים ברא את העולם, הוא לא ברא גבר וגבר שיכולים לייצר חיים. לבוא להמציא דבר חדש זה מלאכותי"

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר: "שמואל אליהו הרב המסית, הגזען והחשוך שמקבל את משכורתו מהציבור, יודע היטב מה משמעות דבריו ומעודד את הרצח הבא ואת המשך האלימות כלפי הקהילה הלהט"בית. במסווה של תמיכה בעמדת המדינה הוא מנצל את הבמה לכנות אותנו חולים וטרוריסטים. קשה שלא לחשוב לנוכח הדברים על אלפים רבים של להט"בים דתיים שפעם אחר פעם מקבלים כתף קרה מהמנהיגים הרוחניים שלהם. זה לא הומני, לא מוסרי ולא יהודי".

הם הוסיפו כי "בעוד שראשי הקהילות הדתיות דבקים בעמדות חשוכות - יותר ויותר הורים, אחיות ואחים וחברות וחברים בקהילות הדתיות-אורתודוקסיות בוחרים לחבק ולקבל להט"בים ועדות מרגשת לכך ראינו גם במחאה שאנו מובילים סביב האפליה באימוץ. לא חוקי ההלכה יכתיבו לנו את יחס המדינה לקהילה הלהט"בית והגיע הזמן, גם אם באיחור גדול, לשוויון מלא בכל דיני המשפחה לכל אזרחי ישראל על אפו ועל חמתו של התגרן המתקרא רב. 

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן

.