נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ערך היום (רביעי), ביקור תנחומים בבית משפחתו של אלעד סלומון ז"ל, שנרצח יחד עם אביו יוסי ז"ל ואחותו חיה ז"ל, בפיגוע בחלמיש בסוף השבוע האחרון. "עם ישראל כולו כאן איתי היום, משתאה מהכוחות שלכם, מהעוצמה המשפחתית שאתם משדרים", אמר הנשיא והוסיף כי הוא למד על אישיותו המיוחדת של אלעד ז"ל ומבין כעת היכן התחנך. 

אורית, אחותם של אלעד וחיה ז"ל, שנרצחו בפיגוע, סיפרה לנשיא כיצד נאבק אלעד ולחם במחבל, וטובה האם, שנפצעה בפיגוע, הוסיפה כי היא מודה לחייל שהפסיק את הטבח ופגע במחבל. "אני גידלתי אותו", סיפרה הסבתא, טובה סולומון, שהייתה הגננת של החייל והוסיפה: "הוא היה בגן שלי ועכשיו הציל אותי".
 
הנשיא ריבלין עם בני משפחת סלומון. צלם: מארק ניימן, לע"מ
הנשיא ריבלין עם בני משפחת סלומון. צלם: מארק ניימן, לע"מ


מיכל, אלמנתו של אלעד, פנתה לנשיא וביקשה להדגיש את הערכתה העצומה שהם חשים לחייל שירה במחבל ואמרה: "שמענו כל מיני קולות מבחוץ, ששאלו שאלות למה הוא רק נטרל ולא הרג", בתגובה אמר לה הנשיא: "כל אלה ששואלים, שישאלו את עצמם קודם אם הם יכלו לעשות את מה שהוא עשה". 

מיכל המשיכה ואמרה: "החייל היה במקום הנכון בזמן הנכון. הוא פשוט עצר את מעשה הטבח הזה ובזכותו ובזכות אבא שלו אני והילדים שלי נמצאים היום. ובאמת חשוב לי להגיד את זה. אין מילים שיכולות לבטא את גודל הערכה שלי כלפי המשפחה הזו. אני חבה להם את החיים שלי. וחשוב לי שיבינו שהאדם הזה הוא גיבור". הנשיא השיב לה: "את גם נושאת ערכים בתוכך שהלוואי וכולנו בעם ישראל נכבד, לפגוש בכם ואת המשפחות העוטפות אתכם, זה לפגוש את כל תולדות ארץ ישראל".
 
 הזמנת הציבור לברית של משפחת סלומון
הזמנת הציבור לברית של משפחת סלומון

בטרם עזב הנשיא ביקשו בני המשפחה להודות לקהילת נווה צוף ולקהילת אלעד על התמיכה הבלתי פוסקת לה הם זוכים מרגע הרצח. 

למרות האבל הכבד בו נמצאת המשפחה, היא מתכוננת לקראת ברית המילה של הילד החדש במשפחה, ואף הוציאה הזמנה להגיע לאירוע. בהזמנה נכתב כי המשפחה "מזמינה את הציבור הרחב להגיע לטקס הברית של נכדו של יוסי סלומון ז"ל שיתקיים ביישוב אלעד ביום חמישי ה-27 ליולי". את ההזמנה חתמה המשפחה במילים "בבואכם נתנחם".