הווקף המוסלמי ייתכנס הבוקר (חמישי) סמוך לשעה 9:00 כדי לקבל דיווח מפורט על הסרת גלאי המתכות, הגדרות והמצלמות מהכניסה להר הבית, זאת במקביל להתכנסות שמארגן ראש הרשות אבו מאזן, עם ההנהגה הפלסטינית. לפנות בוקר הגיעו מאות מוסלמים לאזור שער האריות ופתחו בשירה ובחגיגות עם הסרת הגדרות שהובלו על גבי משאית מהאזור. בקרב המוסלמים נשמעות קריאות על ניצחונם במה שהם מכנים כ"מאבק על מסגד אל אקצא" והתקפלותו כדבריהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אחד מבכירי הווקף, השייח' אלכיסוואני הבהיר במהלך החגיגות כי הציבור המוסלמי לא ייכנס לתחומי הר הבית ולא יעלה לתפילה במסגד אל אקצא "עד שנקבל את דו"ח הוועדה ההנדסית שבדקה אם אכן הוסרו כל השינויים בתשתיות שביצעה המשטרה כביכול", מיד לאחר הפיגוע בהר הבית לפני כשבועיים. 

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה הבוקר להחלטה בראיון בגלי צה"ל והסבירה כי לא אהבה את ההחלטה. "זו היתה טעות ואמרתי את זה, לא הייתי חלק מהדרג שקיבל את ההחלטה", אמרה, "אנשים שוכחים שישראל עושה הכל כדי לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית". היא סיכמה: "לא צריך לקדש את המגנומטרים - יש דרכים אחרות להגן על המקום". 

ציפי חוטובלי. צילום: פלאש 90

אתמול כאמור, בשעות הערב המשיכו המוסלמים להתפלל במבואות במקביל להנחייה שהועברה על ידי ראש הממשלה ולפיה המשטרה וכוחות הביטחון יבצעו בידוק אישי פרטני לכל הבאים בתחומי הר הבית. ידוע כי המשטרה בראשותו של המפכ"ל רנ"צ רוני אלשייך, הבהירה באופן חד משמעי במסגרת הדיון בקבינט הביטחוני מדיני וכן בישיבות סגורות פנימיות כי הסרת אמצעי הבידוק האלקטרוניים והמצלמות יחייבו בבדיקות פולשניות פרטניות.

פירוק אמצעי הבידוק בהר הבית

באותן ישיבות הבהיר המפכ"ל, כי הסרת המגנומטרים בשלב שבו המוסלמים מביעים מחאה ומציבים אולטימטומים, תוביל לתחושת כניעה ולדרישות נוספות שיוצבו על ידי ההנהגה הפלסטינית. מסתבר כי המפכ"ל לא טעה באנחת העבודה שלו ולמרות שהקבינט קיבל החלטה שונה מעמדתו הוא עתה עם כוחות המשטרה ייאלצו להתמודד עם ההמון המוסלמי שיגיע לתפילות בהר הבית היום וכמובן מחר אז תורגש המתיחות הגדולה.