העיתון "ישראל היום" פרסם אתמול כותרת ראשית בעמוד הראשון הקוראת לנתניהו 'רופס, מבוהל וחסר אונים'. דרור אידר, עורך הדעות בעיתון, ניסה להסביר הבוקר (חמישי) אצל אילה חסון ב-103FM את השינוי הדרמטי ביחס של העיתון לראש הממשלה: "באופן עקבי אני מרגיש שאני לא חלק מהברנז'ה. ידיעות אחרונות תוקפים משמאל את נתניהו, אנחנו תוקפים מימין. אנחנו שונים. אני מתפלא על אנשי הברנז'ה, אני יודע מה קורה מאחורי הקלעים. ביצעו חיבור טיפשי בין פרשת 2000 וטענו שבעקבות הפרשה העיתון התנתק מנתניהו". 




כשנשאל האם יש רוח חדשה בעיתון השיב הפובליציסט: "לא. לא הייתה גם קודם. ההבדל היא שיש עורכים אחרים כיום. העורך בועז ביסמוט הוא עם פרספקטיבה אחרת ואיש שטח לעומת העורך הקודם. יש לו פרספקטיבה בינלאומית ותפיסה לאומית ומסורתית והוא מביא את הערך המוסף שלו לעיתון".

חסון: "כשנתניהו ביצע שחרור מחבלים לא תקפתם אותו. מדוע תקפתם הפעם?". 
אידר: "שחרור מחבלים זה לא בניגוד לימין. הסיפור העמוק של הברנז'ה שהם מייצרים דה-הומניזציה כלפינו. הם טוענים שהם עצמאיים בדעותיהם ואילו אנחנו לא יודעים לחשוב באופן עצמאי ולנו מכתיבים מה לומר".
חסון: "יש עיתונים שהם בעד ביבי ויש עיתונים שהם נגד ביבי. כפי שאתם הייתם עיתון פרסונלי בעד ראש הממשלה, יש עיתונים שהם לא בעד ימין או בעד שמאל אלא נגד ביבי. 
אידר: "אני כופר בהנחת היסוד הזו. בנימין נתניהו, להשקפתי ולהשקפת חברי, הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה כאן בעשורים האחרונים. אני רוצה שהוא ימשיך וינהיג אותנו. בעם ישראל תמיד היה הבדל בין המלך לנביא. אנחנו עצמאים ואפשר לבקר את ראש הממשלה. אנחנו ביקרנו אותו בצורה עדינה לעומת העיתונאים האחרים שלא מבינים שכבוד ראש הממשלה הוא כבודה של ישראל. לשמאל יש גישה עקרונית כלפי יריביו - ביטול של היריב. הם טוענים שאנחנו לא אינטלקטואליים ואנחנו לא עיתונאים לעומתם. זה ילדותי וטיפשי. השמאל הוא הרבה יותר עדר ואין לו מחשבה חופשית. אדם שיאמר בשמאל מילה טובה על נתניהו, ירסקו אותו לרסיסים. אצלנו זה ההפך. מי שבשמאל יגיד מילה טובה על נתניהו - יפרקו אותו".

הכותרת המרעישה של ישראל היום
הכותרת המרעישה של ישראל היום
על הכותרת של ישראל היום, שעשתה רעש גדול, סיפר דרור: "שלשום כל מי שנפש יהודי הומיה בקרבו הלך שפוף בגלל סיפור הר הבית. במהלך שבוע קידמנו מאמרים שקראו להציב מגנומטרים כסמל לריבונות על ההר. כשהוסרו המגנומטרים אז העיתון שלנו, שהוא הבמה המרכזית של הימין, נתן במה למחאה. ראש הממשלה צריך להכיר את המחאה הזו. הוא ידע שתהיה כזו מחאה ופעל נגד בסיס הבוחרים שלו. אינני יודע אם ראש הממשלה הגיב לכותרת באוזני אנשי המערכת. אני יודע שמאתמול עמיתי העיתונאים מפריחים שטויות ותיאוריות קונספירציה כנגד העיתון. כשעורך מתחלף בעיתון הוא גם מחליף גישה וכיוון. ל'ישראל היום' יש אידאולוגיה ואנחנו שותפים למחנה גדול שאותו מוביל בנימין נתניהו".
עריכה: איתמר זיגלמן