לאחר שבועות ארוכים, הותר היום (רביעי) לפרסום ע"י המשטרה כי מיכל חלימי מהיישוב אדם נרצחה על ידי מוחמד חארוף, פלסטיני תושב שכם. כתב האישום כולל פירוט מזעזע ושחזור של המקרה, כשבמשטרה משוכנעים כי מדובר ברצח על רקע פלילי בלבד, בעוד ששני הצדדים, גם החשוד וגם המשפחה, טוענים בתוקף, כל אחד מסיבותיו שלו, כי מדובר באירוע לאומני.

בעלה של מיכל, אהרון חלימי אמר היום: "אשתי נרצחה ב-28 במאי, ומשטרת ישראל מסרה גרסה שאנחנו מתנגדים ופוסלים. אנחנו עדיין לא קברנו את אשתי, וברגע שנעשה זאת, ונשב שבעה, נגיב בהרחבה ונגיש תביעה נגד המשטרה והאמת תצא לאור. זה חשוב שהיא תצא".



בני המשפחה הוסיפו כי "היא נרצחה על רקע לאומני. היה לה קשר מצוין עם אהרון מושלם אפשר לומר. ברגע שנעלמה ישר חשדנו שחמודי קשור לזה. היה להם קשר ברשת מאז שהיתה בת 17 הוא ניתק ולפני כחצי שנה פתאום חזר הקשר. לא סתם מיהרנו לקנות סים והצלחנו לפתות אותו לנהל איתנו הודעות ושיחות. רק כך המשטרה הצליחה להתחקות אחריו. לטעון שהיא לא נרצה ממניע לאומני זה שקר גס. תנו לאהרון להתאבל עליה". בנוסף, הם טוענים כי המשטרה כשלה בחקירה, שכן ברגע שהגיע בעלה להתלונן על היעלמותה הוא נדרש להמתין למעלה משעה כדי למסור את התלונה. "אלו היו הרגעים הקריטיים וזה המחדל של המשטרה".


מי שעזר לבעלה של מיכל במהלך התהליך היא עמותת "יד לאחים", שהחלה לנסות לאתרה לאחר היעלמותה של אשתו בסוף חודש מאי. במסגרת זו ליוו אותו עורך דין יורם אקוע, לשעבר מפקד תחנת בנימין במשטרת ישראל ועו"ד מיכה אהרוני.

המקום שבו אותרה גופת מיכל חלימי ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
המקום שבו אותרה גופת מיכל חלימי ז"ל. צילום: דוברות המשטרה


מעמותת יד לאחים נמסר בעקבות ההתרחשויות: "למרות סימנים, והצלבות שונות שביצענו שהצביעו על כך שמיכל נעדרת מביתה שלא מרצונה - נראה כי משטרת ישראל פעלה באופן רשלני מאז הגיש הבעל תלונה על היעדרותה של אשתו, והשתהה בפעילות לאיתורה. בנוסף, ללא תיאום מול המשפחה ולמרות שהובטח לה כי עד יום ראשון לא יוסר צו איסור הפרסום - גילו במשפחה הבוקר במפתיע כי הצו הוסר, ודבר הרצח פורסם בכל כלי התקשורת מספר שעות לפני הלווייתה. התנהלות המשטרה במקרה הזה מצטרפת להתנהלות במקרים נוספים אותם ליווינו בעבר בארגון, בהם המשטרה מתמהמהת ואינה עומדת על חומרת הדברים והתמרורים האדומים שעולים לאורך כל הדרך".

מלבד זאת, נאמר בהודעת העמותה כי "אסור שיהיה ספק בעניין - הצגת הרצח כאילו מדובר במעשה על רקע רומנטי בלבד מנותקת מהבנת המצב. מיכל ז"ל נרצחה גם עקב היותה יהודייה - הרקע הלאומני הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. היא חלק מסטטיסטיקה ארוכה של נשים יהודיות שנקלעות לקשר רומנטי עם ערבים, ומוצאות את עצמן במערכת יחסים אלימה וחונקת. ב'יד לאחים' אנו נתקלים במקרים מסוג זה באופן קבוע' ומנסים לסייע ולתמוך באותן נשים להיחלץ בדרך לבניית חיים חדשים".