מבין 11 חלופות למכל שהגישה החברה בחודש מרץ האחרון, בחנה הממשלה שלוש חלופות, ובחרה באחת מהחלופות הזמניות הזולות יותר לחברה - אניית אמוניה שתעגון בנמל חיפה. במתווה שהממשלה אישרה אף ניתנה קדימות לחיפה כימיקלים בהקמת החלופה ארוכת הטווח, בדמות מסוף פריקת אניות אמוניה גדולות שייבנה הרחק מקו החוף על ידי החברה עצמה, ויתופעל על ידה, עוד לפני שיקום מפעל ייצור אמוניה על ידי חברה אחרת בדרום.
מבקר המדינה יוסף שפירא, שבחן את ההתנהלות של הממשלה סביב הדיון על החלופות ובחירתן, מצא כי נפל פגם ואף חשד לפלילים של גורמי ממשל בכירים בדיון על החלופות לטובת האינטרסים של חיפה כימיקלים. החומרים הועברו לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) שטרם החליט כיצד לנהוג בהם.
בינתיים, ניגשה חיפה כימיקלים, בתמיכת הממשלה שאימצה את עמדתה, לערעור לבית המשפט העליון על מועד הריקון של מכל האמוניה שנקבע לסוף יולי. ההפסד בערעור בשבוע שעבר היה מהדהד והוא שעודד את הנהלת החברה לשלוף את "נשק יום הדין" של סגירת המפעלים. בג"ץ דחה את בקשת החברה לדחות בחמישה חודשים את ריקון המכל ודחה אותו רק בחודשיים, אבל המכה האמיתית הייתה הקביעה של השופטים שלמעשה אסרה על הממשלה להוציא לפועל את חלופת אניית האמוניה עד שהמכל ירוקן.