אירוע חריג: תינוק נפטר בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע, כ-30 שעות לאחר לידתו שעברה בצורה תקינה ובמועד, כך נמסר הבוקר (שני) מבית החולים. האם, אישה בת 31 תושבת אחד היישובים בנגב, הבחינה במחלקה בכך שהתינוק במצוקה והזעיקה את הצוות. התינוק הובהל לביצוע החייאה אך לאחר כ-40 דקות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.



מבית החולים נמסר כי לא היו סימנים חריגים כלשהם לפני האירוע וכי הודעה נמסרה למשרד הבריאות. נסיבות האירוע כאמור בבדיקה והתינוק יעבור נתיחה לבירור נסיבות המוות.



לפני כחודשיים וחצי אירע מקרה דומה כאשר תינוק נפטר זמן קצר לאחר שנולד בניתוח קיסרי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בהודעת בית החולים נמסר כי התינוק שנפטר, נבדק על ידי רופא ילדים לאחר לידתו והועבר מחדר הניתוח למחלקת היילודים בבית החולים להמשך טיפול כמקובל, אך בקבלה למחלקה נצפה כחלון וחיוורון של הפעוט והוא הועבר במצב קריטי למחלקת הפגים. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו לבסוף לאחר מאמצי החייאה ממושכים.



בבית החולים בילינסון ציינו אז כי הלידה עברה באופן תקין והתינוק נולד במשקל 2.4 קילוגרמים בשבוע ה-38 להיריון וכי מדובר במקרה נדיר ביותר. האירוע החריג דווח למשרד הבריאות.



פרופסור ירון צלאל, מומחה למיילדות וגניקולוגיה, סיפר אז למעריב: "מדובר במקרה מאוד מאוד נדיר. מעבר לכך אינני יכול לדעת מה גרם למות התינוק כי אין בידי שום מידע רפואי על האם והילוד, על מהלך ההיריון, על דרגת המעקב של ההיריון, על מהלך הלידה. אינני יודע אם האישה עברה סקירת מערכות ולכן אין בידי מידע על מום שיכול היה לגרום למותו של העובר. מה שאומר הוא בגדר השערות מקצועיות בלבד: מהנתונים שפרסם בית החולים הוא נולד קצת קטן לשבוע מתקדם כל כך בהריון. ייתכן שההורים לא עשו סקירת מערכות ושהיה מום שלא נצפה מראש או שעשו והיה מום שלא אובחן, כמו לדוגמא עיכוב בגדילה תוך רחמית".