לאחר שאביו ואמו התייצבו בבית המשפט במהלך השנה האחרונה, מתברר כעת כי גם בנם, יאיר נתניהו, יגיע גם לאולמות המשפט, ובתור הנתבע. ארגון מולד הודיע היום (שני) כי החליט לתבוע את בנו של ראש הממשלה, בעקבות דברים שכתב בפייסבוק בגנות הארגון, לאחר שחבריו פרסמו את "פרויקט 61", בו נכתבו חמישה דברים על יאיר נתניהו ואורח חייו.



לטענת ארגון 'מולד', על נתניהו הבן היה לברר את העובדות הנטענות על ידו, "ובוודאי שלא לבדות שקרים ובדיונות שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר, למעט עיוות עובדתי ניכר שזכה זה כבר לכינוי הידוע 'fake news'". עוד ציינו עורכי הדין של הארגון כי דבריו של נתניהו מהווים לשון הרע.



"גם בטענתו של מרשכם כי מרשתנו היא 'ארגון אנטי-ציוני' אין שמץ של אמת, וכל תכליתה להשחיר את פניה של מרשתנו וליצור לה דה-לגיטימציה בקרב הציבור", נכתב. בסיום המכתב דרשו עורכי הדין של הארגון לפעול בתוך ארבעה ימים להסיר את הפרסומים הפוגעניים וכל פרסום דומה נוסף שעשה או שיתף ונמצא תחת שליטתו, לפרסם התנצלות ולשלם פיצוי בסך מאה אלף ש"ח. לאחר שלא עשה זאת, הוגשה התביעה. 



בכתב התביעה נכתב: "הנתבע, מר יאיר נתניהו, כבן 26, הוא בנו של ראש ממשלת ישראל. על אף היותו בגיר, הנתבע מתגורר עם הוריו במעון השרד הרשמי של ראש ממשלת ישראל, ברח' בלפור בירושלים. כמו כן, הוא נהנה מכיסוי הוצאות מחייתו מקופת המדינה, לרבות המזון המוגש בבית ראש הממשלה, אבטחה צמודה מטעם שירות הביטחון הכללי, רכב צמוד ונהג המסופק על-ידי משרד ראש הממשלה. הנתבע, המזדהה ברשת החברתית פייסבוק בשם המשתמש "Yair Hun", הוא זה שכתב ו/או שיתף ברשת זו את הפרסומים המשמיצים".
"פרסומי הדיבה שעשה הנתבע ביחס לתובעת, באו במטרה להשפילה, לעשותה מטרה לשנאה, לבזותה וכן לפגוע במשלח ידה – אף שמדובר בתאגיד הפועל שלא למטרות רווח. בכך מתמלאים תנאי כל שלוש החלופות הראשונות המופיעות בסעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, ומקימות, כל אחת כשלעצמה, את עובדות הפרסום כלשון הרע".
"הנתבע לא פעל למען הקטנת הנזק, אף שיכול היה לעשות כן. הנתבע לא הסיר את פרסומי הדיבה, לא הביע התנצלות או חזרה בו מפרסומיו, אלא ההפך הוא הנכון וגם כאשר ניתנה לו הזדמנות לחזור בו מדבריו, הוא בחר שלא לעשות כן. יתרה מזו, פרסומי הדיבה ממשיכים להיות מפורסמים בחשבון הפייסבוק של הנתבע, הנמצא בחזקתו ובשליטתו".

עו"ד יוסי כהן בא כוחו של יאיר נתניהו מסר בתגובה: "גוף המתיימר להיות ליברלי ופלורליסטי, תחילה השמיץ את בנו של ראש הממשלה, וכעת פועל באמצעות תביעת השתקה כוחנית כדי למנוע מיאיר נתניהו את זכות התגובה. אנו נהדוף בקלות את התביעה ההזויה הזאת, וכמובן ננקוט בצעדים משפטיים מקבילים".