עו"ד יוסי כהן, בא כוחו של יאיר נתניהו, מאיים לתבוע את ארגון "מולד" על "הפרת זכויות יוצרים". יומיים לאחר שארגון "מולד" הגיש כתב תביעה נגד יאיר נתניהו על כך שכינה את הארגון "פוסט ציוני" ו"ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל", שיגר היום (חמישי) עו"ד אוהד מחרז, בא כוחו של עו"ד יוסי כהן, מכתב לעוד המייצגים את "מולד" בתביעה ואיים להגיש נגדם כתב תביעה בעוון "הפרת זכויות יוצרים".

עו"ד מחרז טוען כי בכתב התביעה שהגישו, "מולד" ביצעו "העתק הדבק" (מילה במילה ממש) של כתב התביעה שהגיש עו"ד יוסי כהן נגד העיתונאי יגאל סרנה בתביעה שהגישו בני הזוג נתניהו. עו"ד מחרז תובע בשם עו"ד יוסי כהן פיצויים מ"מולד" בגין גניבה ספרותית של כתב התביעה שחיבר בתיק נגד סרנה.

גנבו מהתביעה של סרנה? צילום: אבשלום ששוני
גנבו מהתביעה של סרנה? צילום: אבשלום ששוני
עו"ד מחרז חותם את המכתב בכך שהוא מאפשר ל"מולד" למחוק התובענה או לפנות אליו עד לפנות יום ראשון בשעה 17:00. אם לאו, לדבריו, הוא יפנה לערכאות הרלוונטיות למיצוי זכויותיו של עו"ד כהן. 

הפרשה החלה לאחר שהשבוע הגיב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לפוסט שדף הפייסבוק של פרויקט התחקירים 61, המשתייך למכון מולד, פרסם עליו. "61. אני לא אתייחס לכל השקרים וההשמצות. כמה נחמד אבל שהצד שלכם תמיד מבלבל את המוח על הסתה, דמוניזציה, רצח אופי וחציית קוים אדומים. מה עם איזה תחקיר על מקורות המימון השונים והמשונים (והזרים) של המפעילים של הדף ההזוי הזה?", כתב בחשבונו האישי Yair Hun.

עו"ד אלעד מן המייצג את עו"ד יובל יועז ודורון ברקת (עוה"ד המייצגים את מולד בתביעה נגד יאיר נתניהו) מסר בתגובה: "המכתב מטעמו של עו"ד כהן נמסר לנו לפני זמן קצר. עולה ממנו כי טענות עו"ד כהן מופנות כלפי עורכי הדין בלבד ולא נגד מולד. אנו בוחנים את הפניה ונשיב בהתאם".