לתושבי שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה נמאס מההפגנות  שנערכות כל מוצאי שבת, בכיכר גורן שברחוב העצמאות ברחבה של מרכז גנים, כמאתיים מטרים מביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. לאחר שבשבוע שעבר הגיעו לאירועים כ-3000 מאנשי השמאל ומנגד כ-500 מאנשי הימין, החליטו התושבים לצאת כנגד ההפגנות ולהגיש עתירה לבג"ץ בטענה כי החלטתו הראשונה, לאשר את קיומן, אינה מידתית ואינה עונה בקנה אחד עם המציאות העכשווית. 

ועד שכונת כפר גנים ג' המייצג את התושבים יזם פנייה אל ממלא מקום ראש העיר וראש אגף הביטחון אוריאל בוסו, וכן למפקד תחנת המשטרה המקומית סגן ניצב בר מרדכי, במהלכה הבהירו להם נציגי השכונה כי מדובר בהפגנות בלתי חוקיות בעליל שכן שלושה פרמטרים, במידה ואכן מתקיימים, יש בהם כדי לאסור על ההפגנות על פי חוק לדבריהם. 
מדובר בהפגנה שהיא תחת כיפת השמיים, יש בהפגנה מעל ל-50 משתתפים והפרמטר השלישי הוא אם עולים בהפגנה נושאים מדיניים. כל אלה יחד מהווים עילה, לדברי התושבים, לאיסור קיום ההפגנות. לטענת נציגי התושבים, בהפגנות האחרונות כל שלושת הפרמטרים מתקיימים, מה שמצדיק את איסור קיומן של ההפגנות המהוות הפרעה לתושבי השכונה, ללא כל קשר לעניין פוליטי או עמדה פוליטית כזאת או אחרת. 

הפגנה מול בית היועמ"ש. צילום: אלון חכמון
הפגנה מול בית היועמ"ש. צילום: אלון חכמון



התושבים וכך גם ממלא מקום ראש העירייה סבורים כי החלטת בג"ץ כפי שהתקבלה בראשית הדרך, התייחסה לזמן בו ריכז מני נפתלי כמה מפגינים בודדים, לא הפריעה לתושבי השכונה ומכאן שהחלטת השופטים, לפיה לא יהיה צורך בהמצאת רישיון שכן מדובר בחופש הביטוי - הייתה ראויה ונכונה לאותו המועד. אולם עתה, לאחר שבהפגנות משתתפים אלפים והמשטרה עומדת בצד, כיוון שלא העניקה רישיון לקיומן, יש משום מטרד חמור לתושבים. 
"לאור ההפגנות האחרונות בהן נאלצה המשטרה לחסום את צירי התנועה, נשאלת השאלה מה גובר על מה, האם חופש הביטוי, שהיה הסיבה בגללה החליט בג"ץ לאפשר את קיומן של ההפגנות, או שמא חופש התנועה, חופש העיסוק וחוק השבת", טוענים התושבים. "לעניות דעתנו כיוון שזכותנו להתהלך חופשי במרחב הציבורי, ובשל העובדה כי ישנה אוכלוסייה לא מבוטלת במקום המקפידה על שמירת קדושת השבת, אז בעצם ההתארגנות לקיום ההפגנות מתבצע חילול שבת בפרהסיה, לא יהיה מנוס לעירייה להתערב ולהפעיל את חובתה הציבורית לבטל או למנוע את קיומן של ההפגנות". 
התושבים בימים האחרונים החליטו להגיש עתירה לבג"ץ בנושא, ובינתיים דרשו מהמשטרה במכתב שהעבירו היום שלא לאשר את קיומה של ההפגנה ה-38 במספר האמורה להתקיים במוצ"ש הקרוב. מהמשטרה נמסר כי פניית התושבים תיבחן לאור השינוי בנסיבות האירועים.