חפץ חשוד הונח הבוקר (שישי) סמוך לגדר ביתו של איש העסקים ובעלי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בכפר שמריהו. מבדיקת המשטרה עלה כי מדובר במטען דמה. בעבר נעשה ניסיון להתנקש בחייו והוא ניצל. טביב שוהה בימים אלה בארצות הברית.



כזכור, טביב ניצל מנסיון התנקשות במרץ 2015 כאשר בעת שחזר ממשחק של בית"ר נורה בזמן שהיה ברכבו. אז טביב נפצע באופן קל בכתפו. החשודים במעשה ישראל חיים ושירן דהרי הודו והורשעו לאחר מכן בניסיון הרצח. על פי כתב האישום, חיים ודהרי, יחד עם דמיטרי רובינסקי, ניסו לרצוח את טביב במרץ 2015. רובינסקי ודהרי ארבו לטביב על קטנוע השייך לחיים, כשהם חובשים קסדות ומצוידים בכפפות ובאקדח טעון. כשהחנה טביב את רכבו התקרב אליו דהרי וירה לעברו חמישה כדורים, אולם טביב התכופף וכך ניצלו חייו. השניים נמלטו מהמקום וטביב טופל בשל פציעה קלה בזרועו.

אלי טביב. צילום: אבשלום ששוני
בחודש מאי, הוצמד מטען חבלה לדלת ביתו של יזם החשוד בהונאת נדל"ן המתגורר במגדל הטייסים ברמת גן. חבלני משטרת מרחב דן שהוזעקו למקום נטרלו את המטען. כוחות משטרה סגרו את הזירה למשך דקות ארוכות ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שבוצע על רקע פלילי. 

באירוע האמור הגיעו אלמונים עד לאחת הקומות הגבוהות בבניין, ושם בחדר המדרגות, צמוד לדלת ביתו הניחו מטען חבלה ונמלטו מהמקום. השוטרים שהגיעו למקום פינו את כל יושבי הקומות הסמוכות, בבניין בן 27 הקומות. בשלב זה החקירה מתנהלת, כשהרקע הינו פלילי על פי החשד. גורמים המעורים בפרטים טענו כי מדובר במעשה שבוצע על רקע חובות כספיים גדולים שיש לבעל הדירה לנושים לא מעטים.

בחודש דצמבר האחרון, הונחו שני מטענים בהפרש של שבועיים בסמוך לביתו של איש העסקים מאיר שמיר (65), בעל השליטה, המנכ"ל של חברת מבטח שמיר והבעלים לשעבר של קבוצת הפועל פתח תקווה בשכונת צהלה וברמת החייל. באירועים לא היו נפגעים.