פרק נוסף בעימות המתוקשר בין השר לביטחון פנים גלעד ארדן לקומיקאי והסאטיריקן ליאור שליין. ארדן תקף היום (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו את שליין על כך שאמר במונולוגים בתוכניתו 'גב האומה' בערוץ 10 כי הסית נגד ערביי ישראל בזמן גל השריפות בחודש נובמבר האחרון. "כאשר הוא קובע כי לא היו הצתות - הוא משקר", כתב השר.



כדי להוכיח את אמיתות טענותיו, הביא ארדן את דבריו של גורם במערך הכבאות שחקר את המקרים. "הנה דבריו של טפסר רן שלף, האחראי מטעם הכבאות על חקירת גל השריפות שאמר: "כמעט 90 אחוז מהשריפות המשמעותיות היו הצתות. המציתים היו ערבים, היישובים שנשרפו היו של יהודים". האם שליין יחזור בו אחרי קביעה כזו? ובכן, כאן המקום לצחוק מוקלט מהמכונה", תקף ארדן את שליין.





השר לביטחון פנים המשיך: "אז אם יש עוד מי שחושב שההצתות שפקדו אותנו בנובמבר האחרון, היו על "רקע רומנטי", "מנגל שהשתבש" או כל תירוץ אחר- הנה עוד הוכחה חיה שטרור ההצתות חי, קיים ובועט. וכן ליאור, יש כתבי אישום והם כולם נגד פלסטיניים. צירוף מקרים שכזה".



ארדן פנה לחובבי תוכניתו של הסאטיריקן וקרא להם לא להאמין לו. "עכשיו תקשיבו, החסידים של שליין בשמאל משתפים את המונולוגים ומריעים לו, אבל אנחנו יודעים שמרבית הציבור הרבה יותר חכם מזה. הישראלים מבינים שאין תנאי מזג אוויר כל כך משונים שגורמים לשריפות רק בישובים יהודיים.


הציבור חכם ויודע מה האמת. כל עוד השמאל ונציגיו בתקשורת ימשיכו למכור לציבור מציאות בדיונית-המחנה הלאומי ימשיך להנהיג את ישראל".



זו לא הפעם הראשונה בה השר ארדן מוצא לנכון להגיב לשליין. בחודש מאי האחרון תקף השר את הקומיקאי ואת עורך חדשות החוץ של ערוץ 2 ערד ניר בתכניתם של נועם פתחי ויותם זמרי ברדיו גלי ישראל ורדיו דרום. לדבריו, "הציבור הישראלי יותר חכם מהשקרים של ליאור שליין או אחרים שמעדיפים לטמון את הראש בחול מול המציאות". כמו כן, בהתייחסו לסיקור תגובתו לאירועי אום אל חיראן, הוסיף השר כי "ערד ניר שקרן". 


מליאור שליין טרם נמסרה תגובה לדברים.