גל החום המתמשך של הקיץ לא נפסק: מחר יהיה חם מהרגיל ברוב אזורי הארץ, עם עומסי חום כבדים עד כבדים מאוד בחלק מהמקומות. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל, מסר הערב (שבת) שבמהלך השבת היו טמפטרטרות גבוהות מהממוצע בעיקר באזורי ההרים וציין כי בירושלים נמדדו 32 מעלות ובמצפה רמון – 33. מחר צפוייה עלייה של עד שתי מעלות ויהיה חם מהרגיל ברוב האזורים בארץ, עם עומסי חום כבדים. להמוני הנופשים באילת צפוי יום חם מאוד והטמפרטורות יגיעו ל-42 מעלות. גם לנופשים בכנרת יהיה חם מאוד – 40 מעלות. בבאר שבע התחזית היא ל-37 מעלות ובצפת וירושלים – 33.



בתל אביב יהיו 31 מעלות, אבל הלחות תהיה גבוהה מאוד ותגיע ל-70% ומזג אוויר הביל. גל החום יימשך גם ביום שני, כשעל פי התחזית לא צפויים שינויים מהותם במידות ובעומסי החום. הקלה צפויה רק ביום שלישי, אבל ימשיך להיות חם מהרגיל.



החום הכבד והלחות הגבוהה הבריחו בסוף השבוע המונים לחופי הרחצה, שהפכו למקום מפלט.


"החופים היו שוקקים והיה עמוס. הים היה שקט ומלא במתרחצים", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה בתל אביב. "אנחנו צופים שהחופים ימשיכו להיות מלאים עד סוף החופש הגדול. הקייטנות נגמרו כבר רואים משפחות רבות המגיעות לחופים".



כהן סיפר עוד שבמקביל לחופים השוקקים, תיירים רבים הגיעו לטיילת. "כשהסתובבתי שם בשישי חשבתי שאני בצרפת. תיירים רבים הגיעו כמו בכל שנה, בעיקר מצרפת, ושמעו צרפתית יותר מאשר עברית", הוא ציין.