חמישה בני אדם נעצרו אתמול במהלך הפגנת הנכים שהתקיימה בכביש 4 לצפון ובהמשכה זלגה למחלף אשדוד. במשטרה מסרו כי "העצורים נקטו באלימות כלפי השוטרים תוך שימוש אף בחלקי כיסאות הנכים, ואיימו להצית עצמם וצמיגים אותם הביאו עמם. כאשר ניסו השוטרים למנוע את מעשיהם, החלו קומץ פורע חוק לנהוג באלימות של ממש תוך הכאת שוטרים". 
 
עימותים בהפגנת הנכים
לדברי אלכס פרידמן, יו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'': "אנו מגנים אלימות מכל סוג שהיא, בפרט אלימות כלפי אנשים נכים שהגיעו לסף ייאוש עקב הזנחה מתמשכת מצד הממשלה. עצוב שאירוע כזה קורה ביום שראש הממשלה מבקר במקום, ואולי בגלל זה".

כבר בתחילת הערב, טענו ראשי מטה המאבק לעדכון קצבת הנכות לשכר המינימום, כי בניגוד למאפיין הספונטני של חסימת צירי תנועה בשבועות האחרונים לפרקי זמן קצרים וללא תיאום עם המשטרה, הפעם הצליחו השוטרים לאתר את הפעילים מבעוד מועד בתחנת דלק בגן יבנה.

"השוטרים חסמו את כביש 4 עם ניידות בעצמם ויצרו במכוון פקקי ענק עוד לפני שירדנו לכביש. בדיעבד התברר לנו כי הם היו מוכנים לייצר זעם של נהגים כלפינו בפקקים רק כדי להוביל אותנו המפגינים למארב כדי לבצע מעצרים כוחניים", אומרים מארגני ההפגנה למעריב ומוסיפים: "אלימות השוטרים היתה הפעם ברוטלית במיוחד. הם פיזרו דוקרנים בהמשך חסימת הכביש כדי למנוע מכסאות הגלגלים שלנו לעזוב את המקום והפעילו כח לא סביר בעליל כלפי חלק מהמפגינים".

במטה המאבק הוסיפו: "כל חטאנו היה שביקשנו להפגין הפעם בקרבת אירוע בו השתתפו הערב רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון משום שחיינו ורווחתנו תלויים ברצונם של שני האנשים האלה שעוצרים בגופם רפורמה בקצבאות הנכות שרוב מכריע של הכנסת תומך בה. המשטרה חיפשה והפעם מצאה אותנו אבל במקום לאפשר מחאה מדודה ולגיטימית כבמקרים הקודמים, הם רק אמרו לתקשורת שזה מה שקורה. בעוד מה שקרה בפועל הוא ניסיון ברוטלי של המשטרה להשתיק את מחאת הכבישים שלנו ולזרוע פחד ואימה בקרב מובילי המאבק בשיטת מעצרים נכלולית ולא לגיטימית על חשבון הנהגים בכביש ועל חשבון זכות המחאה. אמרנו ונחזור על כך שנית- אי אפשר להתקיים מקצבת הנכות. אנחנו דורשים את עדכונה לשכר המינימום, בפעימה אחת ולכל זכאיה. 16 שנים חיכינו לממשלה ודבר לא קרה. לא מעצרים ברוטליים ולא דוקרנים לכסאות לא ירתיעו אותנו. הציבור איתנו במאבקנו ולא ניתן לאף גורם, ממשלה או משטרה, לשסות אותו בנו".