שוטר במדים חשוד ששלף את נשקו בזמן דין ודברים עם אזרחים, שתה אלכוהול יחד עם חברתו מול בניין מגורים בשכונה ד' בבאר שבע, והקים רעש שהפריע למנוחת הדיירים. אקדחו של השוטר נלקח ממנו, נפתח לו תיק במח"ש והוא מושעה עד לבירור "הנסיבות הבעייתיות" של הימצאותו במקום, כפי שקבע בית המשפט.

במקביל, נעצרו ארבעה בני אדם שהיו מעורבים במהומה: בני זוג, אזרח וחייל צה"ל, לפרקי זמן שנעו בין 24 שעות ל־48 שעות. רק התערבות של בית המשפט המחוזי בבאר שבע הביאה לשחרורם בתנאי מעצר בית.

"פלסטינית שיוצאת עם גברים"

הסיפור אירע ביום רביעי בלילה, כאשר שוטר מאחת התחנות במחוז הדרומי, שסיים את משמרתו, הגיע עם שוטר נוסף אל שכונה ד', כדי להיפגש עם מכרה, "פלסטינית מאזור חברון, שיוצאת עם גברים", לדברי השכנים. חצי שעה לאחר הגעתם, עזב את המקום השוטר השני.

על פי העדויות, בשלב מסוים הפלסטינית אף נהגה ברכב פרטי. השניים הגיעו לקיוסק סמוך, שם רכשו בקבוק וודקה. לאחר מכן, על פי העדויות, השוטר ומכרתו הפלסטינית השמיעו מוזיקה בפול ווליום וככל הנראה גם שתו.

סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר ירדו אליהם בני זוג, הורים לחמישה ילדים, וביקשו מהשוטר וממכרתו לעזוב את המקום, כי הרעש שהם מקימים מפריע לילדים לישון. לבקשה הצטרפו חייל צה"ל, שלן באותו לילה אצל סבתו ויצא לברר מה מקור הצעקות שהעירו את כל הבניין, ואזרח נוסף.

על פי הסרטון שהגיע ל"מעריב־השבוע", בשלב מסוים הוויכוח הפך ליותר אלים, כאשר השוטר שלף את אקדחו, ואם הילדים תפסה בידו וצעקה "תזמינו משטרה. הוא שיכור".

השוטר המעורב באירוע. צילום מסך


לא ברור מתי הותקף השוטר, אך מעדויות אובייקטיביות שהגיעו לכתב "מעריב־השבוע" עולה כי אחד האנשים שהגיעו למקום תקף אותו, ככל הנראה לאחר שליפת האקדח, באמצעות חפץ חד בראשו, והוא הועבר לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, במצב קל. סיירי משטרת באר שבע הגיעו אל המקום לאחר שהוזעקו על ידי הדיירים. הם העבירו את עמיתם לבית החולים ועצרו לחקירה את יתר המעורבים - אחד מהם, כאמור, חייל צה"ל.

השוטר תושאל על ידי שוטרי משטרת באר שבע, נשקו נלקח ממנו, והמקרה הועבר למחלקה לחקירת שוטרים, כפי שקורה בדרך כלל במקרים של תלונות אזרחים נגד שוטרים. יתר המעורבים הובאו להארכת מעצר בבית המשפט השלום בבאר שבע. אף שציינה כי מדובר ב"רף נמוך" של חשדות, שופטת השלום רחל טיקטין־עדולם נענתה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שלושה מהחשודים ביממה, אך כאמור הורתה לשחרר מיד את החייל, בלי תנאים.


"סתירות בין עדות השוטר לסרטון"


נוסף על כך ציינה השופטת כי יש סתירות בין עדות השוטר לבין מה שנצפה בסרטון. "לשם הדגמה, השוטר מציין שהוא שלף את נשקו לאחר שהוכה, בין היתר, באמצעות חפצים בראשו ולאחר שחש בסכנת חיים, בעוד שבסרטון נראה השוטר ללא כל סימני חבלה כשהוא מחזיק בנשקו. כמו כן, השוטר לא נצפה עם כתמי דם על החולצה כאשר הוא מחזיק בנשק, כפי שהוא נצפה בתמונות המצויות בתיק".

מבית המשפט נמסר: "מדברי השוטר עולה תמונה בעייתית לכאורה, באשר להימצאותו במקום ולגבי מה שעשה שם, בעודו במדים".

אלא שלמוחרת, ביום שישי בצהריים, בדיון הארכת מעצר, חלה תפנית. נציג המשטרה סיפר לשופטת עדולם על "לינץ'" שעבר השוטר, וטען כי בית המשפט לא ראה בבירור את היד המורמת על השוטר בסרטון. השופטת, שראתה את הסרטון שצולם על ידי החשודים עצמם, שינתה את החלטתה – וקבעה שיש ראיות לכאורה לתקיפת שוטר. מעצרם של שניים מהחשודים הוארך עד יום שני, ומעצרה של אשתו של אחד מהם הוארך למוצאי שבת.

הסנגורים של העצורים, עורכי הדין דודי אביטן, חנן אסולין, מירב מזרחי ואדיב בן לולו, ערערו מיד לבית המשפט המחוזי. בהחלטתו לשחרר את שלושת העצורים בתנאי מעצר בית לשבעה ימים, מתח השופט המחוזי נסר אבו טהה ביקורת נוקבת על המשטרה. "לא יהיה זה מידתי להותיר את העוררים במעצר, בעוד השוטר, המיוחסים לו חשדות חמורים ביותר, נמצא בן חורין. מה עוד שעל פי פקודת המשטרה היה צורך להעביר את התיק למח"ש", כתב השופט בהחלטתו.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע תקיפה שבו היו מעורבים שוטר, אשר לא שהה בתפקיד, וארבעה צעירים נוספים. כתוצאה מהאירוע, נחבל השוטר ופונה לבית החולים במצב קל. כמקובל, כלל החומר בעניינו הועבר למח"ש. ארבעת המעורבים הנוספים נעצרו ושוחררו למוחרת בבית המשפט בתנאים מגבילים".