על רקע הפגנות ארגוני הנכים בשבועות האחרונים, ולאחר שהממשלה קיבלה מבג"ץ ארכה של שבועיים לשם הענקת תשובה לעתירתם, טען היום (שני) פרופסור אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתכניתו של גבי גזיתב-103FM, כי "לא הייתי יכול לחיות מכספי קצבת הנכים אפילו במשך שבוע".


 


"אני מודה שאני לא יכולתי לחיות מ-2,342 שקלים", ירה שמחון, שהוסיף: "האמירה שיש פה עניין של אגו של שר האוצר היא אמירה מטומטמת ולוקה בחוסר הבנה. אני חושב שזה מאד קל להעביר ביקורת מהצד מבלי לדעת מה קורה. זה לא נכון ולא צודק. אני יודע מה קורה בנושא ולא מדובר באגו. להפך, פעם ראשונה הממשלה מחליטה לתת תוספת ענקית לנכים. הנושא כבר הוכרע ויצאה הודעה עם המתווה של ראש הממשלה שמקובל גם על משרד האוצר".



 


בהתייחס למתווה המתגבש, סיפר שמחון כי "ההוצאה על הנכים תגדל בארבעה מיליארד שקל לשנה בעוד ארבע שנים, כאשר תהיה עלייה הדרגתית, ותוך שנה תגדל הקצבה במיליארד וחצי שקלים. זה יקרה החל מינואר 2018. כמו כן, נכים במצב הבריאותי הקשה ביותר יקבלו קצבה של 4,000 שקלים בחודש".

לדבריו, "הקצבה הזו היא לא הדבר היחידי שנכה יקבל. הוא אף יקבל עוד 770 שקלים סיוע בשכר דירה ועוד כמה מאות שקלים לעזרה בתשלום ארנונה. בינואר 2019 הסכום אמור לעלות עוד פעם. לא יהיה נכה שיקבל פחות מ-3,000 שקלים לחודש. מעתה אנחנו מעלים את כולם מעל לקו העוני. זו התחלה לא רעה ואפילו מצוינת".

לטענתו, "ממשלת נתניהו נותנת תוספות לקצבת הנכים, הרבה מעבר לממשלות שבהם תמך ח"כ אילן גלאון. מדובר בסכומים אדירים. לא נמצא הטריק לתת עוד כסף גם לביטחון, גם לחינוך וגם לנכים. לא מדובר בתוספת קטנה שניתן למצוא בין החריצים של משרד האוצר אלא בסכומים גדולים מאד".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן