כבישים ראשיים בתל אביב ספוגים במים ושלוליות בעיצומו של הקיץ החם והיבש. מבדיקה מיוחדת של "מעריב־השבוע" עולה שבשל השקיית יתר, שמתחילה בשעות הלילה, בשדרות ובאיי תנועה, נוצרות לעתים שלוליות והכבישים חלקים ומסוכנים לרוכבי אופניים, קורקינטים ורכבים דו־גלגליים ואף למכוניות וכמובן שגם להולכי הרגל.



לאחר פציעתה של הדוגמנית שלומית מלכה, שהחליקה עם הקורקינט החשמלי שלה ביום ראשון בבוקר בשדרות רוטשילד, התברר ששביל האופניים שבו רכבה היה ספוג במים בשל השקיית המדשאה הסמוכה. פירות עצי הפיקוס הנשירים, שלהם מרקם חלקלק, רק החמירו את מצבו של השביל.



אבל התופעה אינה ייחודית לשדרות רוטשילד. בתל אביב ניתן למצוא לא מעט שדרות וכבישים שבהם יש שלוליות והצפות, בין היתר בשל ההשקיה המסיבית.


בסיור של כתבי "מעריב־השבוע" נמצאו שלוליות ברחוב ארלוזורוב, על רקע השקיית יתר באי התנועה החוצץ בין שני כיווני התנועה.המים זרמו ללא הפרעה מבעד לצמחייה לעבר הכביש, שהיה רטוב וחלק.



מהעירייה נמסר: "פניות התושבים נבדקות"



גם ברחוב ויצמן, בואכה בית החולים איכילוב, הכביש היה רטוב וחלק ושלוליות כבשו חלקים ממנו הסמוכים לאי התנועה. "המבול" הגיע גם לאחד מצירי התנועה הראשיים החוצים את תל אביב מצפונה – דרך נמיר. סמוך לשדרות שאול המלך נסגרו שני נתיבי תחבורה בשל עבודות תשתית, אבל ההשקיה נמשכה ללא הפוגה ונתיב הנסיעה, שהיה פתוח לתנועת כלי רכב, היה רטוב ועם שלוליות. כדי לנסוע בנתיב היה צורך להאט, וסכנת ההחלקה הייתה מוחשית.



התברר שלא רק בשדרות יש השקיה מסיבית, אלא גם בכבישים ובצירי התנועה בעיר, שרבים מהנעים בכבישיה הם רוכבי אופניים וכלי רכב דו־גלגליים.


מעבר למפגע הבטיחותי, גם עלתה השאלה על החיסכון במים, על רקע שנות הבצורת המתמשכות.



מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "העירייה משקה מדי יום במועדים קבועים את הצמחייה במערכת ממחושבת בכל חלקי העיר, ובאופן טבעי נגרמת רטיבות גם על השבילים והמדרכות. ההשקיה מתבצעת בהתאם לכללי נציבות המים בין השעות 10:00־17:00. כאשר ישנה תקלה בקו, המערכת מופעלת באופן ידני ופניות התושבים נמצאות בבדיקה".