עולה חדשה בישראל. טליה פרידמן, בתו של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, עלתה הבוקר (שלישי) ארצה בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש" שהביאה ארצה 233 עולים מצפון אמריקה. פרידמן בת ה-24 היא אחת מבין חמשת ילדיו של השגריר פרידמן, שהגיע עם אשתו לנמל התעופה בן גוריון כדי לקדם את פניה של בתו.טליה מתכוונת להתגורר בירושלים ולעבוד כאחות, מקצוע שבו עסקה גם בניו יורק.



שגריר ארה"ב פגש את בתו

העולים הגיעו בבוקר במסגרת טיסת עולים מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף עם קרן קיימת לישראל, משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, JNF-USA וגרעין צבר של תנועת הצופים, והם מתווספים ל-2,000 עולים נוספים שהגיעו מארה"ב וקנדה במהלך הקיץ.



"אנחנו כך כך גאים בעלייה של הבת שלנו", אמר פרידמן, והוסיף כי בתו טליה חלמה תמיד לעלות לישראל. כשנשאל האם בתו תגור בירושלים, אמר השליח האמריקאי כי היא "תחיה בכל מקום שתרצה, היא ילדה גדולה". על סיפון המטוס שנחת הבוקר היו 75 ילדים, מתוכם 6 זוגות תאומים, 21 משפחות, 99 רווקים ורווקות מתוכם 72 צעירים וצעירות שיתגייסו בקרוב לצה"ל או יתנדבו לשירות הלאומי.



העולים הגיעו מעשרות מדינות ברחבי צפון אמריקה, ביניהן: אוהיו, אונטריו, אילינוי, ג'ורג'יה, וושינגטון, וירג'יניה, טנסי, טקסס, מיזורי, מינסוטה, מסצ'וסטס, מרילנד, ניו ג'רזי, ניו יורק, פלורידה, פנסילבניה, צפון קרוליינה, קולורדו, קונטיקט, קליפורניה, ובאשר לכתובת החדשה אליה יעברו, ראוי לציין שקרוב ל-10% מהם עוברים לגור בבירה ובפריפריה, מבאר שבע בדרום ועד קיבוץ כנרת בצפון. היתר, מתפזרים בתל אביב, חיפה, בית שמש, מודיעין וערים נוספות.


נתן שרנסקי, יו"ר ההנהלה של הסוכנות היהודית ברך אף הוא: "העולים מארה"ב באים מתוך רצון והתלהבות לקחת חלק בפרויקט הלאומי הגדול של העם היהודי, שבו הם מוצאים חיזוק לזהותם. עלינו להבטיח שמדינת ישראל תמשיך להיות מקום שבו כל יהודי ירגיש בבית, ומקום שבו העולים מרגישים בטחון בחיבור להיסטוריה, לשורשים ולזהות הלאומית של העם היהודי".