משטרת ישראל פענחה את מותו של אבישי ועקנין ז"ל בן 42, תושב קריית שמונה, לפני כחודש בדירה בעיר. פרקליטות מחוז תצפון הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד חי כלפון, בן 34, תושב קרית חינוך עזתה, בעבירות של הריגה ופציעה בנסיבות מחמירות. בנוסף, הוחלט לבקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים לאור מסוכנותו של הנובעת בין היתר מחומרת מעשיו.



ב-17 ביולי 2017 סמוך לשעה 16:30 התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על ידי בעלת דירה ברחוב שפרינצק 322 בקריית שמונה, לפיו שני חברים שבאו לביקור התקוטטו ביניהם ואחד מהם דקר את השני והוא מוטל על הרצפה כשמסביבו דם רב. שוטרי תחנת קרית שמונה הוזנקו לדירה, והחלו באיסוף הממצאים.



במקביל שוטר נוסף שהיה בדרכו לזירת האירוע פוגש ברחוב הסמוך את הנאשם חי כלפון כשהוא ללא חולצה וידיו מגואלות בדם והוא מחליט לעכב אותו לחקירה בתחנה. בהמשך, במסגרת איסוף הממצאים בדירה וחקירתם של העדים מבינים החוקרים כי כלפון הוא הבחור שהתקוטט עם המנוח אבישי ועקנין ז"ל בביתו של מוטי הרוש ודקר אותו ברגלו. המנוח פונה במידי לבית החולים זיו בצפת, ובאותו ערב נקבע מותו. 



הסכין ששימשה להריגתו של אבישי ועקנין ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
הסכין ששימשה להריגתו של אבישי ועקנין ז"ל. צילום: דוברות המשטרה



חקירת המקרה העלתה כי ימים ספורים לפני התקרית הקטלנית בדירה, סירב ועקנין להסיע את כלפון ברכבו, מה שגרם לאחרון לכעוס עליו מאוד. מכתב האישום עולה עוד, כי בחודש שעבר, כאשר השניים נפגשו בדירתו של מוטי הרוש, ברחוב שפירנצק, פרץ ביניהם ויכוח בסלון הבית אשר כלל גם צעקות והשלכת חפצים. לפתע הנאשם רץ למטבח, נטל סכין מטבח גדולה באורך של כ-25 ס"מ, רץ בחזרה לכיוונו של ועקנין ז"ל ונעץ את הסכין בירכו של המנוח ז"ל פעמיים, כאשר אחת משתי הדקירות קטעה את עורק הירך ודם פרץ החוצה. כלפון המשיך לדקור את המנוח בבית החזה ובכף הרגל.



בעל הדירה ניסה לגונן על המנוח ולהדוף את הנאשם ממנו, אך הנאשם פצע גם אותו בכף ידו הימנית. לבסוף נמלט הנאשם מהדירה, תוך כדי שהוא מוריד את חולצתו, כאשר הוא משאיר את המנוח ז"ל מוטל על הרצפה מתבוסס בדמו. דרות לאחר מכן, כאמור, הוא נתפס על ידי שוטר ברחוב.