המשטרה פתחה בבדיקה בחשד כי בבחירות האחרונות לראשות ההסתדרות, בין שלי יחימוביץ' ואבי ניסנקורן, התקיימו זיופים ואי-סדרים. כך דווח הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 2. כזכור, שלי יחימוביץ' אשר הפסידה בהתמודדות טענה לזיופים פעמים רבות. כעת, לאחר שהגיעו חומרים שונים ללהב 433, פתחה המשטרה בבדיקה  - במטרה להבין האם ישנה תשתית מספקת לחקירה פלילית מלאה. 

בחדשות 2 צוטט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, המפקח על הבדיקה, כמי שטוען שמהחומרים שהגיעו נשקפת לכאורה חומרה ולכן יש לבררם בהקדם. הבדיקה, עליה אחראי ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי, נפתחה באישור פרקליט המדינה שי ניצן. היא מתבססת על חומרים שהגיעו, בין היתר, ממשרד חקירות פרטי, והם מצביעים לכאורה על זיופים ואי סדרים בשלבים שונים בהתמודדות. 
 
מסיעת עוגנים, סיעתו של ניסנקורן נמסר: "רק אתמול תביעתה של יחימוביץ' נמחקה בבית המשפט והועברה לרשות השיפוט, והיום היא מייצרת עוד אייטם בתקשורת בניסיון להכפיש. יחימוביץ' הפסידה בבחירות ביותר מ-55 אלף קולות וחבל שאינה יודעת להפסיד בכבוד. בכל מקרה, אנו סומכים על רשויות החוק שיעשו עבודתם נאמנה".

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה: "נודע לנו על קיום הבדיקה מהפרסום בכלי התקשורת ואנו בטוחים שלא נפל רבב בהליך הבחירות. בכל מקרה נסייע לכל הליך בדיקה".
 

כזכור, בבחירות האחרונות לראשות ההסתדרות שהתקיימו במאי ניצח אבי ניסנקורן את שלי יחימוביץ' עם כ-62.5% מהקולות. יחימוביץ' טענה כי "לצערי שתיקה והעלמת עין מגניבת בחירות היא פשוט בלתי אפשרית ציבורית וגם משפטית וגם מוסרית. אני דמוקרטית. בלב שלם הייתי אומרת שאני מכבדת הכרעה דמוקרטית, אבל רצון הבוחר לא רק שלא כובד אלא נרמס. קודם במסכת של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים שחוששים למטה לחמם ובהמשך במסכת של זיופים ואלימות. אני מאמינה בכל לבי ונשמתי בעבודה המאורגנת, אך הבסיס של זה הוא בחירה חופשית של העובדים עצמם והערך הזה נרמס ברגל גסה ואני לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום" . יחימוביץ' גם ביקשה לעצור את ספירת הקולות עקב טענות לזיופים – טענה שבית המשפט קיבל זמנית ולבסוף דחה.