לאחר מבצע מורכב, יוצא דופן וחוצה גבולות, הצליחה עמותת עזר מציון - המאגר הלאומי לתורמי מח עצם - להביא ארצה דגימות שנלקחו מישראלית בת 23 שמתגוררת בדנמרק, לאחר שזו נמצאה כבעלת התאמה ראשונית לתרום מח עצם לחולה סרטן בן 60 בארץ. התורמת הפוטנציאלית היא אמה מזרחי, בת לאב ישראלי ולאם דנית שנולדה בארץ, אך רוב חייה התגוררה בקופנהגן ובגיל 18 הגיעה ארצה כדי לשרת בצה"ל. כמו רוב המתגייסים, במהלך יום החיול הצטרפה מזרחי למאגר הלאומי לתורמי מח העצם של עמותת עזר מציון.



לפני כשבועיים, היא נמצאה מתאימה לתרום מח עצם לישראלי החולה בסרטן. כדי להמשיך בהליך, היה על מזרחי לעבור בדיקת דם חיונית כדי לוודא את מידת התאמתה לחולה. העובדה שכיום מזרחי היא סטודנטית בקופנהגן לא מנעה מהעמותה לערוך מבצע להעברה ארצה של דגימות הדם, העשויות להיות מצילות חיים. וכך, בשלב זה נכנסו לתמונה מתנדבי מיזם מחוברים לחיים - ערוץ ההתנדבות של עזר מציון שכולל מאות קבוצות וואטסאפ ואלפי מתנדבים, ולצדם שליחי חב"ד. מנהל מערך המתנדבים בעזר מציון מאיר קווין פנה לשליח חב"ד בדנמרק, הרב יצחק לווינטל, שלקח את מזרחי למרפאה מקומית, שם נלקחה ממנה דגימת דם.



כדי להעביר את הדגימה לישראל בהקדם, לשם ביצוע בדיקות סיווג הרקמות, הרב לווינטל העביר את הדגימות לחסיד אחר של חב"ד שטס לישראל, הרב יוסי פינקל. בנמל התעופה המתין לפינקל מתנדב של מחוברים לחיים, שלומי ביק, שהעביר את הדגימות למעבדה. זאת, לצורך ביצוע בדיקות התאמה. "אני ממש מקווה שהבדיקות יהיו בסדר ואוכל לתרום, אני רוצה לעזור ולסייע", אמרה מזרחי.



ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון, אמרה בעקבות המבצע יוצא הדופן כי "אנחנו נסייע לכל מי שנזקק לשירותנו, גם אם ניאלץ להגיע לצורך כך עד לקצה העולם". זיסר ביקשה להודות למתנדבים של מחוברים לחיים, שמבטאים בפעילותם המבורכת את הערך החשוב של ערבות הדדית, שהוא העיקרון הבסיסי של עזר מציון. כמו כן, היא הודתה לאנשי חב"ד על ההתגייסות והעזרה.