בעקבות הגשת כתב האישום נגד ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, נמסר היום (רביעי) בתגובה מהעירייה: "לאחר כמעט ארבע שנות חקירה, שהחלה מהיום בו זכה זינגר בבחירות לראשות עיריית רמת גן, חקירה בה היו מעורבים גורמים פוליטיים באופן רציף ופעיל לכל אורכה – התקבל מכתב  המזמן אותנו להשמיע את טענותינו בפני הפרקליטות".

"אנו מברכים על ההזדמנות שתינתן לנו סוף סוף להעמיד את העובדות על דיוקן ולהראות, הלכה למעשה, כי לא נפל פגם כלשהו בהתנהלות ראש העירייה, אשר מתכוון להמשיך בפעילותו לקידום העיר רמת גן ורווחת תושביה אשר בחרו בו למשימה זו", צויין עוד בתגובה מטעמו של זינגר – "לאחר שנפרט את עמדתנו בשימוע אנו מאמינים, כי הפרקליטות תגיע למסקנה שיש להורות על סגירת התיק".
 
לשגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, שהתמודד ב-2013 מול זינגר והיה זה שהגיש נגדו את התלונה במשטרה, היתה חגיגה כפולה, כאשר כתב האישום הוגש בדיוקו ביום הולדתו.

ראש עיריית ר"ג לשעבר צבי בר נכנס לכלא. צילום ארכיון: אבשלום ששוני
ראש עיריית ר"ג לשעבר צבי בר נכנס לכלא. צילום ארכיון: אבשלום ששוני

 
"אין בי שמחה בנפילת זינגר ועל כך שיורע לו, אבל יש בי שמחה גדולה שהאמת והצדק יוצאים לאור ושנראה אור בקצה המנהרה לגבי עתיד העיר רמת גן, שמושחתים מתעללים בה ובתושביה כבר שנים ארוכות", ציין שאמה ממקום שהותו בפאריס – "לא יכולתי לחלום ולקבל מתנת יום הולדת טובה ומספקת יותר! שוב התברר שאכן השקר מהיר כעכבר, אבל האמת והצדק איטיים או חזקים כפיל ובסוף הם מופיעים".
 

"קיבלתי את מתנת יום ההולדת הכי טובה ואני מקדיש אותה לאשתי, ילדיי והוריי, שסבלו סבל בל יתואר בעת ששפכו את דמם ודמי במסע בחירות שכולו היה עלילות שקר ושוחד".
 
חבר מועצת העירייה, ליעד אילני, אמר: "זו הפעם השנייה שראש עירייה ברמת גן מואשם תוך שלוש שנים – מה שמעלה תהיות רבות לגבי התנהלות המערכת הפוליטית העירונית ככלל ושומרי הסף שלה בפרט. אפעל לכנס בהקדם את מועצת העירייה, כדי לוודא שהתושבים ומוסדות העיר לא ייפגעו מהמצב החמור אליו נקלענו. היום, יותר מתמיד, ברור לכולם שהעיר זקוקה לניעור יסודי, למנהיגות ישרה, אנרגטית וחרוצה. עוד יבואו ימים טובים יותר לעיר ולתושביה".

כזכור, בקדנציה הקודמת הוגש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר, שהורשע ב-2015 בקבלת שוחד בהיקף של כשני מיליון שקל ונידון לשלוש שנות מאסר. חלק מחברי הקואליציה העדיפו שלא להגיב והם ממתינים להתפתחויות במערכת הפוליטית.
 
מי שיצאה להגנתו של זינגר היתה המשנה לראש העירייה וחברת סיעתו, אדווה פולק: "אני מאמינה בחפותו של זינגר ומאמינה שהוא אדם ישר. עלינו להתייצב לצידו ולאפשר לו להוכיח את חפותו. אני מכירה את זינגר, לא מדובר בפושע ולא באיש שררה".
 
בעירייה חוששים שבעקבות ההליך המשפטי נגד זינגר, הקואליציה תהיה מפולגת וקשה יהיה להעביר את תקציב שנת 2018. "נראה לי שכל אחד ידאג לעצמו. הרי אנו נכנסים לשנת בחירות", העריך גורם במערכת הפוליטית.
 
אם לאחר השימוע יוחלט להגיש כתב אישום נגד זינגר, הוא יהיה מחוייב להשעות את עצמו מראשות העירייה ואז המועצה תבחר מתוכה ראש עירייה עד הבחירות.
 
מאחורי הקלעים כבר ישנם חברי מועצה שחושבים על האפשרות של "היום שאחרי" ומתארגנים לאפשרות שיתמודד על ראשות העירייה. אבל בבחירות צפויים להגיע גם מועמדים חיצוניים. אחד מאלו השוקלים ברצינות להתמודד הוא כרמל שאמה הכהן, המסיים בעוד כשנה את כהונתו כשגריר ישראל באונסק"ו.