כוונה של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לקרב את המשטרה לקהילה ובעיקר לילדים ומשפחות הובילה לאחרונה לחשיבה לפיה במסגרת קמפיין שיווקי תתקשר המשטרה עם כוכב הילדים המשעשע קופיקו, מבית היוצר של הסופרת תמר בורשטיין לזר. על פי התוכנית, יצולמו עשרה פרקים בכיכובה של הדמות קופיקו, כשהמסרים יורכבו מצרכי המשטרה והרצון להגיע לילדים, וכן ליצור דמות ציורית שתהווה חיבור קליל בין הילדים והתלמידים למשטרה. 
במשטרה שקדו בשנתיים האחרונות בחשיבה על שיפור התדמית בעיני האזרח תוך פילוח של מרכיבי האוכלוסיה, כאשר לאחר שקבעו מספר פעילויות לרבות מניעה, שבמסגרתה שוטרי רגליים מסתובבים ברחובות ומגבירים נוכחות, החליטו גם לשפר את התדמית החיובית של השוטר בעיני אוכלוסיית הילדים וזאת באמצעות הדמות של קופיקו.

על פי הידוע, מדובר בהפקה שתעלה מאות אלפי שקלים. נציין, כי התוכנית תצא לפועל רק לאחר שהמשטרה תקבל אישור על פטור ממכרז, ואז יוכלו להתקשר עם יוצרת הדמות ועם מפיקי הסדרה האהובה.

העונה הראשונה של הסדרה הופקה עבור חברות הכבלים ושודרה בערוץ הילדים במהלך שנת 1993 ובשידורים חוזרים בערוץ 2 בין השנים 1994–1997. העונה השנייה, אשר הופקה עבור חברת יס, שודרה בערוץ ג'וניור החל מאוגוסט 2009 עד ספטמבר 2009.