"די מהר הבנו מה קרה כאן": ישראלים רבים היו עדים הערב (חמישי) לפיגוע הדריסה ברחוב לה רמבלה בברצלונה, רחוב ראשי ומתוייר בעיר הספרדית הגדולה וסיפרו על המראות אותם ראו, על הפחד והפניקה ברחובות וציינו: "הם לא מתורגלים לאירועים כאלה". במסעדת מכבי שנמצאת ברחוב לה רמבלה סיפרו כי סועדים רבים היו במסעדה בעת הפיגוע, אבל לא היו נפגעים, והוסיפו שהפיגוע היה לא בסמוך למסעדה אלא בהמשך השדרה. "הייתה בהלה קשה בשדרה והמראות קשים אבל הישראלים שנמצאים במסעדה לא נפגעו" כך ציינו במסעדה

ליסה, ישראלית ששוהה בעיר עם בעלה וילדיהם סיפרה: "בדיוק איך שאני ובעלי עמדנו במעבר חצייה בא רכב במהירות ודרס מלא אנשים ראינו את זה מאחורינו והתחלנו לרוץ אנשים רצו בטירוף לתוך המלונות ולתוך החנויות ולתוך המסעדות לא ראיתי את הנהג פשוט באותו רגע של הטירוף. שמענו צרחות של אנשים אנחנו בדיוק מחוץ למלון שלנו אז חזרנו למלון שלנו אנחנו בחדר במלון לא רואים את הרחוב מהחדר לשנו לא נותנים לצאת מהמלון סגרו את כל היציאה בכלל אנחנו סגורים הגענו אתמול וככה בעסה הלך לנו הטיול אנחנו עם ילדים כאן. רשום פה בחדשות משהו על 2 שנמלטו עם נשק והם עם בני ערובה באחד הברים הם לא בטוחים במה שקורה הם לא מתורגלים כמו אצלנו".

הרכב הפוגע. צילום מסך

"התרחקנו מישראל וקיבלנו את זה פה"

גם רן אלתרמן, שישב במסעדה הסמוכה לפיגוע תיאר את המראות להם הוא נחשף: "ישבנו במסעדה והלכתי לשירותים ותאום אני רואה אנשים שנכנסים פנימה בסערה היה מלא התרגשות די מהר ככה מהאנשים במעדה התחילו להרגיע והגיעו אנשי כוחות הביטחון כרגע אנחנו בתוך המסעדה לא קורה הרבה בחוץ פינו את הרחובות ואת כל החנויות כמה פצועים פונו באמבולנס. אנחנו עם ילדים אז הכנסנו אותנו לעומק המסעדה, כולם ניסו להרגיע, אבל די מהר הבנו מה קרה אנשים שנכנסו פנימה מסעדה אמרו לנו שזה רכב שדרס, נסענו לחופש כדי להתרחק וקיבלנו את זה פה".

שאול חמו, ישראלי שעבר לגור בברצלונה סיפר כי הוא ראה את הפיגוע ממקום עבודתו: יש לי משרד סמוך לאירוע. האירוע לדעתי לא הסתיים, מבקשים מהאנשים להתרחק. אני שומע שאת הנהג עדיין לא מצאו כי הוא נמלט וטוענים שיש שמסעדה שקורה בה אירוע לא שגרתי בברצלונה שעמוסה במיליוני תיירים. אני ראיתי פניקה אדירה ישבנו לאכול וראינו דהירה ריצה לש מאות אנשים שנמלטו המשטרות כאן נכנסו לפעולה ואמבולנסים זה אירוע לא קטן".

אזרחים מפונים מאזור הפיגוע. צילום: AFP

"השוטרים יסודיים, אבל בלחץ"

ברק בן גל סיפר לחדשות 2 כי "הייתי באזור 10 שניות לפני שהאירוע התרחש. הבום היה מאחוריי. ברחנו על נפשותינו. יש שם פצועים רבים והאירוע מתגלגל, זה מה שאנחנו יודעים כרגע. מדובר בעשרות אנשים שנפגעו", לדבריו, "סביר להניח שמי שעשה את זה תכנן את זה. האזור פונה מאנשים לחלוטין ויש כוחות משטרה רבים באזור. אני התרחקתי מהרחוב. זו פעם ראשונה שאני נתקל בסיטואציה כזו, הרחובות ריקים מאדם. חלק מבעלי החנויות הגיפו את התריסים וסגרו הכל".

עד נוסף, מיכאל אלרתמן, שנמצא בברצלונה, תיאר: "ישבנו במסעדה מול אזור הדריסה, ממש יום יפה ופתאום שמענו רעש והייתה היסטריה רבה. הבנו שהתרחש אירוע דריסה, ותוך דקות הרחוב התמלא בשוטרים שפינו את כולם לתוך העסקים והבתים. כרגע הרחוב הזה ריק לגמרי. המולה רבה, אך נראה שהשוטרים עובדים מאוד יסודי, אם כי הם קצת בלחץ. נמלטו למסעדה שהיינו בה המון פצועים בדרגות פציעה שונות, חלקם עם דימום בראש, וכעת יש כאן עוצר ואין יוצא ואין בא. יש פה מספר ישראלים, אנחנו משפה של 16 אנשים ואיתנו יש עוד".