ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (חמישי) בחדר המצב שהקימו במשרד החוץ בעקבות פיגוע הדריסה בברצלונה. באירו רכב דרס עשרות בני אדם בשדרה מרכזית בעיר. מספר מנותקי הקשר עומד על 31 כרגע.


רה"מ נתניהו בחדר המצב

נועם כץ סמנכ"ל תקשורת והסברה במשרד החוץ אמר בשיחה עם מעריב אונליין כי "חלק מרשימת מנותקי הקשר כבר יצרו קשר עם משפחותיהם". הוא ציין כי "במקביל משפחות נוספות, לא מהרשימה הראשונה, מתקשרות לחדר המצב ומנסות לברר על מקום הימצאם של יקיריהם". לדבריו, אין אינדיקציה לנפגעים ישראלים נפגעים.



הרב מאיר בר חן, רבה של העיר ברצלונה מסר: "קיבלנו הנחייה מאנשי הביטחון של הקהילה לסגור את כל מוסדות הקהילה. בתי הכנסת סגורים ואין תפילות". הוא הוסיף כי "כוחות הביטחון מקיימים סריקות". הרב ציין כי לפני שלושה שבועות "התריאו בפנינו שאנחנו צריכים להיות זהירים ולא להסתובב במקומות הומי אדם".
הרב דוד ליברזון שנמצא בבית חב"ד הסמוך למקום אמר בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "אין לנו בינתיים חדשות. לפי מה שאנחנו מבינים ליהודים שלום". הוא הסביר כי "במסעדה הכשרה שנמצאת סמוך למקום הפיגוע נמצאים אנשים שמבוצרים בשל הנחיות של המשטרה להישאר בפנים, אבל אנחנו מבינים שהם בטוחים ולא נמצאים תחת איום כלשהו". לדבריו, כולם בסדר, למרות שזה היה קרוב מאד. "יש אנשים בפנים כי המשטרה לא פתחה את האזור", ציין, "בינתיים לא קיבלנו הנחיות ממשרד החוץ. היום הקהילה תהיה סגורה, קיבלנו החלטה מבלי לחכות להנחיות מיוחדות. מחר אנחנו מקווים לפתוח".