ישראל בוכה עם ספרד: לאחר מתקפת הטרור שהתרחשה הערב (חמישי) בברצלונה, בה נרצחו 13 בני אדם ונפצעו כ-80 נוספים לאחר שמחבל דרס המון שעמד באזור רחוב לה רמבלה המתויר, הביעה עיריית תל אביב את ההזדהות של ישראל עם משפחות הנפגעים והעם הספרדי, באמצעות הצגת דגל ספרד על בניין העירייה, הממוקם בכיכר רבין. 



יש לציין שזוהי לא הפעם הראשונה שבה מתרחשת מחווה מסוג זה, כאשר בעבר הוצג דגל צרפת על הבניין המדובר לאחר מתקפת טרור רצחנית שהתרחשה בפריז בשנת 2015, בה נרצחו 129 בני אדם, ואף זה של מצרים, אחרי פיגוע טרור שאירע במדינה במאי השנה, בו נרצחו 28 נוצרים קופטיים בדרכם לתפילה. כמו כן, יש לציין כי גם דגל ישראל הואר על אתרים במדינות אחרות לאחר פיגועים, ביניהן הולנד, גרמניה וצרפת.



דגל צרפת בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני
דגל צרפת בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, במהלך הפיגוע שהתרחש היום בספרד, עליו נטל ארגן דאעש אחריות, דהר רכב מסחרי לעבר עוברי אורח ברחוב לה רמבלה, כאשר בהמשך באירוע נפרד נדרסו שני שוטרים שהציבו מחסום משטרי במטרה ללכוד את מבצעי הפיגוע. בסופו של דבר נעצרו שני חשודים ואחד נוסף נהרג במהלך חילופי אש עם שוטרים. 



דגל ישראל על בית עיריית פריז השנה. צילום: טוויטר
דגל ישראל על בית עיריית פריז השנה. צילום: טוויטר



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב לאחר אירוע הדריסה כי "קיבלתי דיווחים במשרד החוץ על הפיגוע בברצלונה. בשלב זה לא ידוע לנו על נפגעים ישראלים. שולח את תנחומינו למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים".