השר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף הערב (שבת) בחריפות את עיתונאי חדשות 2 ערד ניר, בעקבות התבטאויותיו על ניסיון פיגוע הדקירה בצומת תפוח שבשומרון.  ניר כתב: "נער בן 17 איים בסכין על לוחמי מג״ב. הם ירו בו למוות. לוחם מג״ב נפצע. מנתז-ירי לעבר הנער שמת! צה״ל יהרוס את בית המשפחה...", וסיים ב"האשטאג" אמא היא אמא היא אמא". 




 
בתגובה כתב השר לביטחון פנים, האמון על המשטרה. "הבטחתי לעצמי שלא אעסוק יותר בערד ניר אבל זה בלתי אפשרי . כל הקווים האדומים נחצים. אז תקשיב טוב ערד. לא הייתי מתייחס שוב לדבריך, כי הם כבר מגיעים לשלב ההזוי, אבל הואיל ואתה ראש דסק החוץ בחברת החדשות הגדולה בישראל, אין ברירה", אמר. 

"'הנער' שניסה לשחוט ולרצוח היום את שוטר מג"ב בצומת תפוח הוא מחבל שפל, כן כן, בדיוק כמו זה שדרס למוות בברצלונה 14 אנשים. השוטרים הגיבורים שלנו ניטרלו אותו בדיוק כמו שצריך לעשות, ולצערי מהירי נפגע אחד השוטרים. אני מקווה שאנחנו לא צריכים להתנצל שהשוטרים לא נתנו למחבל לרצוח אותם.ועוד משהו, הבית של המחבל צריך להיהרס ויפה שעה אחת קודם", המשיך. 

"אז זהו ערד, זה מה שקרה בצומת תפוח הערב, ממש לא דומה לתיאור שלך בציוץ הנורא הזה. ולא, לא מדובר כאן ב"טרור חובבים" כמו שכינית אותו הערב באולפן - אלה לא חובבים. מי ששחט משפחה שלמה בחלמיש ומי שרצח 14 אנשים בברצלונה אלו רוצחים אכזריים בארץ ובעולם שהפרשנות שלהם לדת האסלאם שלהם מניעה אותם לרצוח חפים מפשע . ורק כשכולנו נבין זאת ונפעל יחד נגדם בכל הכח-ננצח".