אלדד יניב ומני נפתלי ישוחררו ממעצר עוד היום (ראשון), כך נקבע במתווה שנקבע בבית המשפט השלום בפתח תקווה, לשם הגיעו השניים לדיון בהארכת מעצרם. בתמורה השניים התחייבו לא לשדל אחרים להגיע להפגנות לא חוקיות, כאשר רק מחר יקבע בבג"ץ האם ההפגנות בפ"ת הן אכן לא חוקיות. חשוב להדגיש כי השניים לא יצטרכו לשלם קנס כלשהו ולא יורחקו מפ"ת. ההחלטה תקפה עד ליום ראשון הקרוב. 



השופטת אדנקו חיימוביץ' הציעה כי השניים יסכימו שלא לשדל לקיום הפגנה לא חוקית, פרקליטיהם הודיעו כי אם המשטרה תסכים שלא לגבות הפקדה ולא למנוע את כניסת מרשם לפתח תקווה, אין להם בעיה. המשטרה טענה בדיון כי השניים חשודים בשידול להפרת הסדר הציבורי. באי כוחם של שני העצורים טוענים שמרשיהם נעצרו לפני שהגיעו להפגנה. לטענתם המשטרה סימנה את מרשיהם כמארגני המחאה מבלי שיהיה להם בדל ראיה או חשד לגביהם.



נציגי המפגינים, עו"ד דניאל חקלאי בשם נפתלי ועו"ד לוליק אסר בשם עו"ד יניב טענו כי במשך כל התקופה המשטרה אפשרה את קיום ההפגנות בכפר גנים לכן לא היה צורך בבקשת רישיון. לטענתם , ביקשו עו"ד יניב ונפתלי לקרוא למפגינים לכיכר יפה נוף הממוקמת כ-ארבע מאות מטרים מכיכר גורן, ומיד לאחר מכן הם עוכבו. נציג המשטרה ביקש מבית המשפט לציין כי זו המהות בדיוק שכן זו ההוכחה שהם המארגנים .



נפתלי ויניב נעצרו אתמול על ידי המשטרה לאחר שסירבו לחתום על תנאי שחרור והתחייבות שלא יגיעו לפתח תקווה במשך עשרה ימים. יניב צייץ בחשבון הטוויטר שלו מתוך הדיון בבית המשפט וכתב כי השופטת נזפה במשטרה. בתחילת הדיון אמרו הפעילים כי "היה גן עדן במעצר".



מטעם המשטרה נטען בדיון בבית המשפט כי ההפגנות מהוות השפעה בלתי הוגנת והפעלת לחץ פסול על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וכי התרחבותן בשבועות האחרונים יצאה מכלל שליטה.



כזכור, משטרת פתח תקווה נערכה אמש בכוחות מתוגברים ובהיקף חסר תקדים לקראת ההפגנות המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתקיימו חרף החלטת בג"ץ, שאימץ את עמדת המשטרה וקבע כי יש להעתיקן למקום ראוי אחר בשל השינוי המהותי בנסיבות. במהלך האירועים עוכבו לחקירה יניב ונפתלי, מסמלי המחאה, מה שהביא להעברת ההפגנות לתחנת המשטרה בעיר.




יניב ונפתלי בבית המשפט בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני



כ-500 מפגינים הגיעו מול תחנת המשטרה ברחוב שטמפפר בקריאות "הון שלטון עולם תחתון", כשמולם הפגינה קבוצה של כ-20 אנשי ליכוד. מפקד מרחב שרון תת ניצב שמעון לביא היה אף הוא במקום, וכוחות רבים זרמו לאזור. במהלך ההתרחשויות אדם המתנגד להפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה רץ לעבר המפגינים וניסה להכות אותם.

ההפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני
ההפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני