אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, התייחס היום (ראשון) בתאגיד השידור כאן לפרשת מעצרו אמש, יחד עם הפעיל החברתי אלדד יניב במהלך הפגנת המחאה בפתח תקווה, בקריאה ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מבחינתי - שום דבר לא מפחיד אותי אני חם עד הסוף", אמר נפתלי. 



אב הבית טען כי הוא מארגן את ההפגנות למען המדינה: "אני נפגע מהשלטון הזה, אני נפגע מכל השחיתות השלטונית ואני אלחם עד הסוף. אני לא מפחד מכלום, אני לא מפחד למות. כמו שנלחמתי בצבא להגן על המדינה מגורמים חיצוניים, ככה אני מגן על המדינה מפני גורמים מתוכה".

מני נפתלי ואלדד יניב הבוקר בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני
מני נפתלי ואלדד יניב הבוקר בביהמ"ש. צילום: אבשלום ששוני
אחד ממארגני ההפגנות בפ"ת אף התייחס למעצרו וטען ש"תופרים" לו תיק: "המשטרה הבינה שהם עשו טעות, זה לא פעם ראשונה או שלישית, הם כבר עצרו אותי ארבע פעמים. הם בונים לי תיק אבל אני מבחינתי עושה את זה בשביל עם ישראל, לאנשים שחשוב להם שיהיה פה צדק וניקיון".  

"אין פה ניקיון, כולם יודעים שיש פה שחיתות גדולה ענקית, גלובלית", אמר נפתלי. "החלטתי למגר אותה ואנו נמגר אותה" 


הוא הוסיף בראיון לגבי גזית ואריה אלדד ב-103FM כי הם מכבדים את החוק. "זו הפגנה חוקית במדינה מתוקנת, הגענו למצב שפתאום החליטו שהמתכונת הנוכחית לא תקנית. הגיעו ליכודניקים ונתנו להם אישור להשתמש במערכת כריזה", הסביר, "את הבג"ץ הגיש אחד החברים של מנדלבליט, שטוען שהוא ראש השכונה". נפתלי ציין כי "יש מלא מקומות שאפשר להפגין בהם, אולי נגיע לבלפור. אנחנו רוצים שהשומר סף הזה יסיים את תפקידו, רואים שהוא לא ממלא אותו - הוא לא אומר כלום כשראש הממשלה אומר שמותר לקבל מתנות. כל אדם שני במדינה נפגע משחיתות". 



כזכור, נפתלי ויניב נעצרו אתמול על ידי המשטרה לאחר שסירבו לחתום על תנאי שחרור והתחייבות שלא יגיעו לפתח תקווה במשך עשרה ימים. יניב צייץ בחשבון הטוויטר שלו מתוך הדיון בבית המשפט וכתב כי השופטת נזפה במשטרה. בתחילת הדיון אמרו הפעילים כי "היה גן עדן במעצר".

מטעם המשטרה נטען בדיון בבית המשפט כי ההפגנות מהוות השפעה בלתי הוגנת והפעלת לחץ פסול על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וכי התרחבותן בשבועות האחרונים יצאה מכלל שליטה.

במתווה שנקבע בבית המשפט השלום בפתח תקווה, לשם הגיעו השניים לדיון בהארכת מעצרם נקבע כי השניים ישוחררו ממעצר. בתמורה השניים התחייבו לא לשדל אחרים להגיע להפגנות לא חוקיות, כאשר רק מחר יקבע בבג"ץ האם ההפגנות בפ"ת הן אכן לא חוקיות. חשוב להדגיש כי השניים לא יצטרכו לשלם קנס כלשהו ולא יורחקו מפ"ת. ההחלטה תקפה עד ליום ראשון הקרוב. 

השופטת אדנקו חיימוביץ' הציעה כי השניים יסכימו שלא לשדל לקיום הפגנה לא חוקית, פרקליטיהם הודיעו כי אם המשטרה תסכים שלא לגבות הפקדה ולא למנוע את כניסת מרשם לפתח תקווה, אין להם בעיה. המשטרה טענה בדיון כי השניים חשודים בשידול להפרת הסדר הציבורי. באי כוחם של שני העצורים טוענים שמרשיהם נעצרו לפני שהגיעו להפגנה. לטענתם המשטרה סימנה את מרשיהם כמארגני המחאה מבלי שיהיה להם בדל ראיה או חשד לגביהם.

מהליכוד נמסר בתגובה: העובדה שמני נפתלי ואלדד יניב מפגינים כביכול בעד שלטון החוק היא בדיחה גרועה. לפי תצהירים שהוגשו לביהמ״ש בהרצליה, למני נפתלי עבר בעייתי הכולל בין היתר מעשי אלימות, תצהיר שקר, זיוף דו״ח נוכחות שלו בעבודתו ותלונות נגדו במשטרה על הטרדה מינית וגניבת מצרכים ממעון רה״מ. ואילו דפני ליף כבר הגדירה את אלדד יניב כמייצג מובהק של שיטת השחיתות. ההפגנה שלהם לא נועדה למען שלטון החוק אלא למען כיפוף שלטון החוק, כדי להפעיל לחץ פוליטי פסול על היועמ״ש שיעמיד לדין את רה״מ בכל מחיר - במטרה להפיל את ממשלת הליכוד.