שלושה חודשים לאחר שיפה בן דויד זכתה בבחירות על תפקיד מזכ"לית הסתדרות המורים ולאחר שיריבתה גילה קליין הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה לבטל את הבחירות, החליט היום (ראשון) בית המשפט למחוק את הערעור.



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחל ברקאי, מחקה את ערעור הבחירות בהסתדרות המורים ואף חייבה את העותרות קליין וסיעתה נחל, לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים. בית המשפט קיבל את טענות הסתדרות המורים והסיעות שהתמודדו כי המקום לדון בערעור מסוג זה הינו בית הדין הפנימי של הסתדרות המורים.



כזכור, לאחר שבבחירות שנערכו בסוף חודש מאי קיבלה בן דויד ממפלגת אמי 33% מהקולות וגברה על יריבתה קליין שקיבלה 27%, האחרונה הגישה בקשה לביטול הבחירות וקיום בחירות חוזרות תוך 45 יום. התביעה הכילה שתי בקשות למתן צווים: האחת כלפי הנהלת הסתדרות המורים והסיעות השונות, בין היתר: אמ"י, הגמלאים, הדתיים וכן נגד יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס יעקב שמעוני, לשמור את כל הראיות של הבחירות (קלפיות, פתקים, מעטפות ופרוטוקולים). הבקשה השנייה הייתה כלפי עיריית רמת גן שעליה לשמור את כל סרטוני האבטחה בעיר בהם רואים את הרכבים והשעות שבהן שינעו את הקלפיות או השקיות בהן הביאו את הקלפיות.



במהלך הבחירות היו תלונות רבות על כך שקלפיות לא הגיעו בזמן ליעדן, שמיקומן היה רחוק עבור עובדי הוראה רבים וכי לא הועברו בזמן פרטי הקלפיות הניידות כך שלא ידעו לאן לשלוח את המשקיפים. כמו כן, נאמר לעובדי הוראה שהגיעו להצביע במספר קלפיות כי הם רשומים במערכת שהצביעו ולכן לא יכולים להצביע.


מהסתדרות המורים נמסר: "בית המשפט המחוזי בתל אביב אמר את דברו וסיים את מסע התעתועים של סיעת נחל והעומדת בראשה הגברת גילה קליין המגישות חדשות לבקרים תביעות סרק במקום להודות בכישלונן. סיעת נחל לא השכילה להבין כי מערכת בחירות לא בונים על דרך של הכפשות חסרות שחר והטלת רפש כלפי כל הסובבים אותם אלא באמצעות מחויבות וסדר יום המבטיח קידום מעמדם, שכרם ותנאי עבודתם של המורים. טוב יעשו הסיעה והעומדת בראשה אם יפנימו את הדברים ויקבלו את דין הבוחר".